Asus A7V266-C vs. Asus A7V333
Fra : Christoffer Larsen

Dato : 24-08-02 18:01

Hejsa.

Står foran opgradering af comp.

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal købe et
ASUS A7V266-C med 512MB PC2100 RAM til 1551kr.

eller

ASUS A7V333 med 256MB PC2700 RAM til 1468 kr.

I begge tilfælde skal det krydres med en XP1800+.

Jeg skal både bruge computeren til tekstbehandling, spil og internet.

Så vidt jeg kan se er forskellen på de to MB:
1. USB2 (hvem bruger det?)
2. Cpu Overheating Protection (håber ikke det er bliver nødvendigt)
2. Selvfølgelig hastighed på RAM, men er 512(266Mhz) ikke bedre end
256(333Mhz)?

Grunden til at valget står mellem netop disse to boards er min forkærlighed
for Asus, samt kravet om passiv køling på chipsettet.
Jeg har ikke kunnet finde mange tests af a7v266-c, så jeg er meget
interesseret i erfaringer med dette.

Links:
Asus A7V266-C
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628054

Asus A7V333
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264627893

Håber I kan overbevise mig om det ene eller det andet

/Christoffer

Fra : Michael M Nielsen

Dato : 25-08-02 20:30

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264627893
>
> Håber I kan overbevise mig om det ene eller det andet

A7V33 er lidt hurtigere, det giver sig selv. Men med Win XP er 256mb ram
liiige lovlig lidt. Jeg har selv etA7V266c med 256mb, og det er sgu et
dejlig bundkort, der barer kører derud af og er dejligt hurtigt. Men min
swapfil er idag på omkring 400mb - og det er for meget. Jeg vil derfor vælge
A7V266C med 512mb ram

Jeg har dog lige et spørgsmål i den her forbindelse. Kan et A7V33 kun køre
med DDR2700 ram?

-Michael

Fra : Morten Dybdal

Dato : 25-08-02 20:53

Michael M Nielsen wrote:

> [...]
> kører derud af og er dejligt hurtigt. Men min swapfil er idag på
> omkring 400mb - og det er for meget. Jeg vil derfor vælge A7V266C med

Det lyder mystisk, min XP kører fint med 192MB, og PT. er min swapfil på
290MB.

--
Morten Dybdal

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-08-02 00:23

> Det lyder mystisk, min XP kører fint med 192MB, og PT. er min swapfil på
> 290MB.

Det du kalder Swapfil hedder en sidefil og den er på ca 1½ gange din mængde
af ram i W2k og XP.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Morten Dybdal

Dato : 26-08-02 00:44

Michael Lund Sørensen wrote:

> Det du kalder Swapfil hedder en sidefil og den er på ca 1½ gange din mængde
> af ram i W2k og XP.
> --

Performance options / advanced: Virtual memory: Total paging file size
for all drives: 288MB.

I rest my case.

--
Morten Dybdal

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 25-08-02 20:56

> Jeg har dog lige et spørgsmål i den her forbindelse. Kan et A7V33 kun køre
> med DDR2700 ram?
>
> -Michael

Jeg går ud fra at du mener A7V333

Svaret er NEJ. Bundkortet er bagudkompatibelt, hvilket vil sige at du
sagtens kan proppe f.eks DDR1600 ram i hvis du ønsker det.

--
Mvh.

Kenneth
(Fjern "NOSPAM" i mailadressen ved direkte svar)

Fra : [9000] Kim Fritze Si~

Dato : 25-08-02 21:13

> Svaret er NEJ. Bundkortet er bagudkompatibelt, hvilket vil sige at du
> sagtens kan proppe f.eks DDR1600 ram i hvis du ønsker det.

Forudsat du holder fsb til 100 så

--
Mvh. Kim, Aalborg.
Jeg har ingen indflydelse på usenet.