Debian Kernel kopilering
Fra : Michael Andreasen

Dato : 24-08-02 15:20

Hey,

Jeg har downloadet linux-2.4.18 fra sunsite som tar.gz

pakket den ud og skrevet "make menuconfig"

1: Jeg kan ikke finde Iptables nogen steder?

2: Efter make dep .. o.s.v.. sidder jeg tilbage med en bzImage fil, men hvis
jeg kigger i /boot ligger der ikke sådan en fil men en fil der hedder
vmlinuz (det hele bliver lidt mere forvirrende når jeg ikke kender så meget
til lilo)

Kan jeg bare skifte min vmlinuz ud i /etv/lilo.conf med min bzImage og køre
lilo

Eller er jeg helt galt på den?

Mvh
Michael

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-08-02 15:36

On Sat, 24 Aug 2002 16:20:12 +0200, Michael Andreasen wrote:

> Jeg har downloadet linux-2.4.18 fra sunsite som tar.gz

Hvorfor den?

asjo@flora$ lynx -dump http://ftp.sunsite.dk/pub/os/linux/kernel.org/kernel/v2.4/ | grep ']LATEST'
[49] [ ] [50]LATEST-IS-2.4.19 03-Aug-2002 00:40 0
asjo@flora$

> pakket den ud og skrevet "make menuconfig"

> 1: Jeg kan ikke finde Iptables nogen steder?

Så har du ikke kigget godt nok efter, det er der

> [...]
> men hvis jeg kigger i /boot ligger der ikke sådan en fil men en fil
> der hedder vmlinuz (det hele bliver lidt mere forvirrende når jeg

Du kan kalde filen hvad du vil.

> Kan jeg bare skifte min vmlinuz ud i /etv/lilo.conf med min bzImage
> og køre lilo

Ja.

Du kan også installere en Debian kerne-pakke, eller oversætte kernen
sådan som man plejer i Debian med kernel-package:

http://packages.debian.org/stable/misc/kernel-package.html

Mvh.

--
"I never get myself any dayjob Adam Sjøgren
Don't have to show myself what I am made of" asjo@koldfront.dk

Fra : Leo Laursen

Dato : 24-08-02 15:42

Michael Andreasen <maskinen2000@hotmail.com>:

> Jeg har downloadet linux-2.4.18 fra sunsite som tar.gz

Der er jo kommet en 2.4.19

> [...]
> kender så meget til lilo)

> Kan jeg bare skifte min vmlinuz ud i /etv/lilo.conf med min bzImage og

Ja, det skulle du kunne gøre. (Hvis ellers ".. o.s.v.." er korrekt)

Lav for en sikkerhedsskyld en ekstra option (eller hvad det nu hedder)
så du kan vælge mellem den nye og den gamle ved lilo prompten.

Leo
--
The IBM 2250 is impressive ...
if you compare it with a system selling for a tenth its price.

Fra : Steffen Fischer

Dato : 24-08-02 17:48

Michael Andreasen wrote:
> Hey,
>
> Jeg har downloadet linux-2.4.18 fra sunsite som tar.gz
>
> pakket den ud og skrevet "make menuconfig"
>
> 1: Jeg kan ikke finde Iptables nogen steder?

Som sagt: kik grundigt efter :). Iøvrigt så kaldes iptables undertiden
også netfilter, hvis det kan hjælpe lidt.

> [...]
> til lilo)
>
> Kan jeg bare skifte min vmlinuz ud i /etv/lilo.conf med min bzImage og køre

Hvis du har lyst til at prøve at kompilere "the Debian way" som det
kaldes (og som blev nævnt tidligere) kan du eventuelt kigge lidt på:
http://debianguiden.dk/dists/stable/html/kernel-compile.html#KERNEL-PACKAGE

Fra : Michael Andreasen

Dato : 24-08-02 18:25

"Steffen Fischer" <steffen_fischer@ofir.dk> wrote in message
> Hvis du har lyst til at prøve at kompilere "the Debian way" som det
> kaldes (og som blev nævnt tidligere) kan du eventuelt kigge lidt på:

http://debianguiden.dk/dists/stable/html/kernel-compile.html#KERNEL-PACKAGE

ok tak for alle svar. Jeg fik hentet 2.4.19 og fandt iptables efter lang
tids søgen rundt i de mange menuer

Mvh
Michael