Farver
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 24-08-02 14:52

Kan man med ASP lave en farvepalette der indeholder 16,7 mio farver, som vi
kender det fra windows? Findes der et færdigt script et eller andet sted,
som i kender til?

Jeg har lige nu en med 216 farver, som jeg synes er lidt tynd. Jeg vil gerne
kunne vælge imellem flere farver end bare de 216 (de er jo alligevel ikke
særligt sikre).
Den jeg har nu bruger jeg til at vælge farver med i et
administrationssystem. Siden er bygget op med en blanding af ASP og Java
Script.

Mvk
Kasper K

Fra : SumSum

Dato : 24-08-02 15:05

"Kasper Katzmann" <kasper@katzman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vi
> kender det fra windows? Findes der et færdigt script et eller andet sted,

Du kan vel lave et selv vha. 3 løkker, der tæller fra 00 til FF. Evt. tæl
fra 0 til 255 og konverter tallet til en Hexkode.
De 3 hexkoder sætter du så i forlængelse af hinanden og bruger som
farvekode.

> [...]
> Den jeg har nu bruger jeg til at vælge farver med i et
> administrationssystem. Siden er bygget op med en blanding af ASP og Java

Er det ikke irelevant for spørgsmålet?

> Mvk
> Kasper K

Mvh.
SumSum

---

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 25-08-02 00:49

[snip]
> [...]
> fra 0 til 255 og konverter tallet til en Hexkode.
> De 3 hexkoder sætter du så i forlængelse af hinanden og bruger som
[snip]

Nååå, ja Men så er det jo at jeg kommer til at tænke på at det nok
kommer til at knibe med pladsen på skærmen, hvis jeg skal vise dem alle på
en gang.

Kan man ikke istedet hente windows egen farvepalette frem? Så er vi godt nok
ude i noget af det frække medActiveX eller noget i den stil, men
alligevel....

[snip]

> Er det ikke irelevant for spørgsmålet?
[snip]

Egentlig ikke. Farvepaletten skal nemlig erstatte den (simple) palette jeg
har nu, i det før omtalte administrations interface.

Mvh(k)
Kasper K

Fra : SumSum

Dato : 25-08-02 01:11

> Kan man ikke istedet hente windows egen farvepalette frem? Så er vi godt
nok
> ude i noget af det frække medActiveX eller noget i den stil, men
> alligevel....

Eller lave et billede med farverne på
http://www.blueurchin.com/hex/RGB-HEX_Calculator.html

> Egentlig ikke. Farvepaletten skal nemlig erstatte den (simple) palette jeg
> har nu, i det før omtalte administrations interface.

Lyder fornuftigt, men indviklet at lave. Sig til hvis det lykkes dig.

Hilsen
SumSum

---

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 25-08-02 08:12

"Kasper Katzmann" <kasper@katzman.dk> wrote in message
> [...]
> Den jeg har nu bruger jeg til at vælge farver med i et
> administrationssystem. Siden er bygget op med en blanding af ASP og Java

Jeg har leget lidt med det på
http://www.hinnerup.net/2002/experiments/colorpicker/

/Tobias

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 25-08-02 09:54

> Jeg har leget lidt med det på
> http://www.hinnerup.net/2002/experiments/colorpicker/

Det var lige præcis det jeg ledte efter.
Der står på siden at man kan downloade kildekoden.
Følger der så også et par include filer med?
Og må jeg bruge det på min egen side?

/Kasper K

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 25-08-02 10:26

> Det var lige præcis det jeg ledte efter.
> Der står på siden at man kan downloade kildekoden.
> Følger der så også et par include filer med?
> Og må jeg bruge det på min egen side?

Yup, du er velkommen til at bruge løs - no strings attached, selv om jeg vil
være glad for et link tilbage.

Hvis du bare skal bruge den avancerede (med alle farverne), er der ikke brug
for inklude-filerne - bare husk at hente de htc-filer der bliver refereret i
CSS'en (med andre ord: husk at hente javascript, css og htc-filer).

/Tobias

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-08-02 12:12

"Tobias Hinnerup" <hinnerup@nospamhinnerup.net> wrote
> Jeg har leget lidt med det på
> http://www.hinnerup.net/2002/experiments/colorpicker/

Det må jeg sige: et lækkert stykke arbejde du har gjort der Tobias Men
den øverste må da kunne lade sig gøre at lave i DOM kompatibelt
javascript/css.. Hmm.. det må jeg lege lidt med

PS: hedder han "Morten Morten Rønn Rasmussen"

--
Jakob Andersen
http://www.stresscd.dk/ - Udnyt stress positivt

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 25-08-02 12:17

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
> [...]
> javascript/css.. Hmm.. det må jeg lege lidt med
>
> PS: hedder han "Morten Morten Rønn Rasmussen"

Jup, javascript'en kan i hvert fald - med åbne øjne har jeg valgt at benytte
behaviours i stedet for inline event-handling, men selve koden kunne/kan man
nok godt nulre lidt på plads - hvis du laver noget smart vil jeg gerne lure

- Og tak for slå-basse-retteren: Han hedder naturligvis kun Morten én gang.

/Tobias