Pan installation (opgradering)
Fra : Kasper

Dato : 24-08-02 08:51

Hej ng.
Jeg har lige forsøgt at opgradere min Pan til version 0.13.0-1, men der er
ikke rigtigt sket noget, den kører stadig videre med version 0.11, og jeg
kan ikke finde ud af hvor den har installeret den nye version.
Nogen der kan hjælpe?

Og så lige et andet spørgsmål.
Hvordan afinstallerer jeg et program under mandrake 8.2, jeg går ud fra at
der ligger nogle forskellige filer hist og her, og at man derfor ikke bare
kan slette biblioteket hvor programmet ligger.
--
Mvh. Kasper - Linux Newbie

Fra : Michael Knudsen

Dato : 24-08-02 09:37

On Sat, 24 Aug 2002 09:51:19 +0200, Kasper <knl@ wrote:

> [...]
> er ikke rigtigt sket noget, den kører stadig videre med version 0.11, og
> jeg kan ikke finde ud af hvor den har installeret den nye version. Nogen

Hvad gjorde du helt præcist, da du forsøgte at opgradere?

> [...]
> at der ligger nogle forskellige filer hist og her, og at man derfor ikke
> bare kan slette biblioteket hvor programmet ligger.

Prøv at kigge på kommandoen "rpm" med f.eks. "man rpm".

/michael knudsen

Fra : Kasper

Dato : 24-08-02 10:40

Michael Knudsen wrote:

> Hvad gjorde du helt præcist, da du forsøgte at opgradere?

Jeg installerede bare den nye rpm pakke, og regnede så med at den selv
ville opgradere, men det gjorde den ikke:)

--
Mvh. Kasper - Linux Newbie

Fra : Michael Knudsen

Dato : 24-08-02 19:07

On Sat, 24 Aug 2002 11:40:03 +0200, Kasper <knl@ wrote:

> Jeg installerede bare den nye rpm pakke, og regnede så med at den selv
> ville opgradere, men det gjorde den ikke:)

Hmmm...er du sikker på, at pakken er blevet installeret? Hvad sker der,
hvis du skriver "rpm -q pan"?

/Michael Knudsen

Fra : Kasper

Dato : 24-08-02 21:37

Michael Knudsen wrote:

> Hmmm...er du sikker på, at pakken er blevet installeret? Hvad sker der,
> hvis du skriver "rpm -q pan"?

så får jeg denne meddelelse
pan-0.11.2-1mdk

--
Mvh. Kasper - Linux Newbie

Fra : Michael Knudsen

Dato : 24-08-02 22:03

On Sat, 24 Aug 2002 22:37:09 +0200, Kasper <knl@ wrote:

> så får jeg denne meddelelse
> pan-0.11.2-1mdk

Altså er den gamle version af pan installeret. Du kan fjerne den med "rpm
-e pan". Derefter kan du installere den nye med "rpm -i pakkenavn.rpm".
Så vidt jeg husker, kræver 13.x nogle flere pakker installeret, end 11.x
gør. Jeg installerede selv den nyeste pan engang, men den kunne jeg ikke
lide (noget med skrifttyperne...). Nu bruger jeg igen pan 11.2.

/Michael Knudsen

Fra : Kasper

Dato : 24-08-02 22:11

Michael Knudsen wrote:

> [...]
> gør. Jeg installerede selv den nyeste pan engang, men den kunne jeg ikke
> lide (noget med skrifttyperne...). Nu bruger jeg igen pan 11.2.
Ok, tak for hjælpen, men jeg har lige et ekstra spørgsmål.
Hvad betyder de der attributter som -i, -ivh, og -Uvh

--
Mvh. Kasper - Linux Newbie

Fra : Michael Knudsen

Dato : 25-08-02 06:06

On Sat, 24 Aug 2002 23:10:37 +0200, Kasper <knl@ wrote:

> Ok, tak for hjælpen, men jeg har lige et ekstra spørgsmål. Hvad betyder
> de der attributter som -i, -ivh, og -Uvh

rpm --help | less

/Michael Knudsen

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 25-08-02 12:57

"Kasper
> Ok, tak for hjælpen, men jeg har lige et ekstra spørgsmål.
> Hvad betyder de der attributter som -i, -ivh, og -Uvh

Jeg synes også du skulle installere 'man' på dit system. Som du kan se
er den meget rar at have.

--
Lars Kongshøj
Registrer dig som linux-bruger: