Ærlighed er tilladt
Fra : Live4Him

Dato : 23-08-02 19:24

Modsat Erik Dalgas, mener jeg ikke at ærlighed er en synd. Tværtimod mener
jeg det kunne være godt om flere i dette forum turde fortælle om deres liv
med Gud, altså ikke kun de nemme og lyserøde stunder, men også de svære
tider. "Uha, betyder det så at jeg også skal være ærlig" spørger en og
anden. "Nej, hvis du vil beholde din forløjede maske på, så velkommen - tro
dog ikke at andre ikke kan gennemskue dig".

Ærlighed overfor Gud og ærlighed overfor hinanden viser om vi elsker
sandheden eller ej - hykleriske kristne med masker på giver jeg intet for.

Og tro ikke Erik D når han forsøger at skræmme nogen ved at påstå det er
FARLIGT at være ærlig - nej, det er mere farligt at leve i løgnen og forsøge
at få andre til at hykle med sig og dele løgnemasker ud mens man til
stadighed fører sig frem i en bedrevidende og nedladende tone.

jørgen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-08-02 20:18

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ærlighed overfor Gud og ærlighed overfor hinanden viser om vi elsker
> sandheden eller ej - hykleriske kristne med masker på giver jeg intet for.

Helt enig.

Men her er det måske os to der bare er paranoide og misantropiske
("Djævelens advokater"?), siden vi stiller spørgsmål ved "de pæne
hensigter"?

Det virker desværre krænkende at måtte konkludere at visse kristne i
heldigste fald er alt for godtroende eller at de måske lever på en
selvindbildt livsløgn, der _forhåbentlig_ er ubevidst.

For hvis den er så bevidst, som du her beskriver, og som jeg også selv
frygter den er, så er det jo en decideret djævelsk tankegang disse hyklere
har?

Er det også dem der opæder enkers bo, tramper på de faderløse og fører sig
frem på de bedste pladser i Kirken?

I så fald er det vist forfærdeligt paradoksalt at de kan overse så
_fundamentale_ dyder som ærlighed og næstekærlighed i Kristendommen, mens de
prædiker "Guds Straf" for alle mulige underordnede og relativt ligegyldige
synder som ANDRE begår...

Jeg vil faktisk hellere selv opfattes som en ærlig hedning end en hyklerisk
kristen, hvis jeg skal sætte det lidt på spidsen.

Mit Gudsforhold rager dybest set ingen andre end mig og Gud, og hvad andre
opfatter mig som, må de selv om. Dèt er ikke mit problem.

--
KH
Anders

Fra : Erik.D

Dato : 23-08-02 21:40

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ak5uo0$bbr$1@sunsite.dk...

> Modsat Erik Dalgas, mener jeg ikke at ærlighed er en synd.

Hvor har jeg skrevet det ?? Løgn derimod, er en synd, ikke Jørgen ??

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 23-08-02 22:29

"Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:ak5uo0$bbr$1@sunsite.dk...

> Hvor har jeg skrevet det ?? Løgn derimod, er en synd, ikke Jørgen ??

Men samtidig med at du mener løgn er en synd, kalder du mig "tykhudet" og
mener jeg sviner andre menigheder til ved at fortælle om deres tro og levne.

Hvorfor ???

Erik L

Fra : Erik.D

Dato : 24-08-02 14:02

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d66a911$0$53737$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Men samtidig med at du mener løgn er en synd, kalder du mig "tykhudet" og
> mener jeg sviner andre menigheder til ved at fortælle om deres tro og

Fordi du har ufatteligt svært ved at fatte hvad andre skriver til dig og
derfor konstant, enten misforstår eller fordrejer enhver argumentation man
måtte præsentere dig for. Ligeledes mener jeg at dine mange udtalelser om
"andre ", både de personlige, men også dem du jævnligt fyre af om hele
kirkesamfund, er et stort virvar af beskyldninger, hvor du samvittighedsløst
udtaler dig i vendinger som krænker den kristne menighed. Dåbsdebatten,
Moses Hansens debatten, debatten om Israels udvælgelse og sidst, debatten om
svinekød...er alle diskussioner, hvor ikke kun jeg, har påpeget din
tukhudethed og evne til at tilsvine andre....så at du overhovdet kan stille
mig spørgsmålet....HVORFOR ?....fatter jeg ikke, det burde du ikraft af dine
mange bataljer herinde, være klar over !

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 25-08-02 00:55

> [...]
dine
> mange bataljer herinde, være klar over !

I LO-folk bestiller ikke andet end at irettesætte folk som I mener er
negative, uden så meget som selv at kan tildele kristendommen andet end
bebrejtelser af alle der ikke vil dele jeres hysteri med jer.

Hvor er der en konstruktive hjælp fra herligheds/trosbevægelsen, jeg har de
sidste 15-18 år kun hørt om splittelser fra og af herligheds/trosbevægelsen
vækkelses metoder og åndelige krigsførelse.

Her er en general og sandfærdigt beretning om herligheds/trosbevægelsen;

Jesus uddriver de onde Ånder og giver mennesker deres frihed tilbage, i
herligheds/trosbevægelsen prøver I først at uddrive onde ånder med deres
åndelige krigsførelse og når åndsuddrivelsen ikke lykkes smider de mennesket
ud af menigheden og stempler mennesket som negativ, frafaldet og uden tro.

Erik L

Fra : Bjarne Børge

Dato : 25-08-02 15:36

bla bla bla

klip

bla bla bla

klip

> I LO-folk

Hva skal fagbevægelsen nu blandes ind i det for? De har det da svært nok i
fovejen!!

BB

Fra : Erik L

Dato : 26-08-02 01:24

"Bjarne Børge" <kan.du@lide.is> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> klip

> Hva skal fagbevægelsen nu blandes ind i det for? De har det da svært nok i

Det er ikke LO- for fagbevægelsen der omtales, men Livets Ord bevægelsen fra
Sverige forkortet til LO

Erik L