Skærme
Fijala 3554
skærm i standby eller....?
Fra : klaus bergh

Dato : 23-08-02 11:53

Hej

Har en almindelig monitor egentlig godt af at blive slukket helt. dvs at
den ikke står på standby, eller er standby funktionen bedre.
Skærmen bruger jo en del strøm i standby.

på forhånd tak

Klaus

Fra : Olsen

Dato : 23-08-02 20:44

"klaus bergh" <klaus_bs@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Har en almindelig monitor egentlig godt af at blive slukket helt. dvs at
> den ikke står på standby, eller er standby funktionen bedre.
> Skærmen bruger jo en del strøm i standby.

Lad den være tændt.
Visse skærme "siger sjove lyde" når de tændes fra "kold".

Og det den bruger i strøm, sparer du bare på julegaverne.

MVH

Fra : Bachelor

Dato : 16-09-02 23:02

"Olsen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in news:ak63po$vnh$3
@news.cybercity.dk:noget der ligner dette

> "klaus bergh" <klaus_bs@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Lad den være tændt.
> Visse skærme "siger sjove lyde" når de tændes fra "kold".

Hvordan tænder man den fra "varm" ?
Jeg slukker min hvis den ikke skal bruges i flere timer,
selv om PC'en "arbejder".

Fra : Madsen

Dato : 23-08-02 23:48

Olsen skrev:

> Visse skærme "siger sjove lyde" når de tændes fra "kold".

Den "sjove" lyd er som regel fordi skærmen 'degauss'er' når man
tænder den. Sådan forholder det sig i hver tilfælde med min.

(Degauss er vel en afmagnetisering af billedrøret, eller noget i
den stil).

Madsen.