Outlook: Mailto
Fra : Malene Nørgaard

Dato : 19-02-01 15:50

Hej
Hvor er det lige i Outlook 2000 at jeg vælger, at når nogen modtager en mail
fra mig, så ud for "Fra" står der ikke bare en mit navn og efternavn, men
også i parentes "Mailto; E-mail adresse"????
MVH
Malene

Fra : pre

Dato : 19-02-01 21:49

Egentlig er det en kommando for Web-sider:

You can make it easy for a reader to send electronic mail to a specific
person or mail alias by including the mailto attribute in a hyperlink.
The format is:

<A HREF="mailto:emailinfo@host">Name</a>

For example, enter:
<A HREF="mailto:pubs@ncsa.uiuc.edu">
NCSA Publications Group</a>

men den bruges også som en henvisning, der indeholder et emne: f. eks:
mailto:mshelp@microsoft.com,Q12345

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-02-01 23:49

"Malene Nørgaard" <waterroad@yahoo.com> skrev:

> [...]
>modtager en mail fra mig, så ud for "Fra" står der ikke bare en
>mit navn og efternavn, men også i parentes "Mailto; E-mail

Du kan ikke vælge hvordan dem der modtager breve fra dig viser
brevhovederne - det er deres valg. Du kan evt. "snyde" systemet ved
at kalde dig "Malene Nørgaard (emailadresse@her.dk)" i
brugeroplysninger - men så vil der være nogle der ser din
afsenderinformation således:
"Malene Nørgaard (emailadresse@her.dk) [emailadresse@her.dk]"

Standardvisningen - i hvert fald i den O2K jeg benytter hjemme - er
kun at vise navn (hvis det er medsendt) i oversigtsvinduet og
indholdsruden, mens navn + adresse (i []-parenteser) vises når et
e-brev er åbnet i eget vindue.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : Malene Nørgaard

Dato : 26-02-01 08:12

OK, og tak
Jeg fandt også ud af at det kun var internt at man ikke kunne se
mailadressen, men den kom med idet man sendte extern.
mvh
Malene
Jens Gyldenkærne Clausen <jgc.nospam@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns904EE2037F751jgcnospamget2netdk@127.0.0.1...