Linux og Windows98/ME
Fra : Kjeld Markussen

Dato : 23-08-02 08:01

Hej

Er der nogen der kan forklare hvorfor Windows 98/ME klienter ikke kan få
adgang til delte filer, når Windows 95 klienter kan? Serveren kører Linux
Mandrake 8.2 og Samba.

Mvh.
Kjeld Markussen

Fra : Eg

Dato : 23-08-02 12:54

Er det ikke noget med at Windows 98 (og ME) bruger encrypted passwords og
Windows 95 ikke gør? Prøv at skrive 'encrypt password = true' i din
[global], og se om det omvendte ikke bliver tilfældet. Win 98 osv. kan
sættes til ikke at bruge encrypted passwords, men man ofrer en del på
sikkerhedssiden ved bare at lade plaintext passwords flyve rundt. Om Win 95
kan sættes til at bruge encrypted passwords ved jeg ikke.

/Eg