Antal lejer i en Puch Maxi motor?
Fra : A. Høegh

Dato : 23-08-02 06:48

Hejsa.

Ved i hvor mange lejer der sidder i en Puch Maxi motor? Er det 4 eller 6?
Håber der er en der ved det, for alternativt kan jeg ikke nå at bestille fra
T. Svansen idag...

/A. Høegh

Fra : Mr. Broken Bone

Dato : 23-08-02 09:54

"A. Høegh" <ah@evomedia.dk> skrev i en meddelelse
> Ved i hvor mange lejer der sidder i en Puch Maxi motor? Er det 4 eller 6?

4 styks, det ene er lidt specielt.
th har et sæt med alle 4 i
mvh bb

Fra : Jimmy_K

Dato : 23-08-02 10:24

"Mr. Broken Bone" <topo@adsl.home.dk> skrev i en meddelelse
> 4 styks, det ene er lidt specielt.
> th har et sæt med alle 4 i
> mvh bb

Nogle modeller kører kun med 3.
2 foran og en bagi.
Om det så er de gamle eller nye modeller
der kører med 3, aner jeg ikke.

Mvh
Jimmy_K

Fra : Mr. Broken Bone

Dato : 23-08-02 11:20

"Jimmy_K" <jimmy_k76@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> 2 foran og en bagi.
> Om det så er de gamle eller nye modeller
> der kører med 3, aner jeg ikke.

Ok, men det har jeg skisme aldrig set, har eller splittet (og samlet) en del
maxi motorer.
hvad sidder der så? en bøsning eller??
mvh bb

Fra : Jimmy_K

Dato : 23-08-02 13:47

> Ok, men det har jeg skisme aldrig set, har eller splittet (og samlet) en
> [...]

Jeg har også kun set det en enkelt gang, og undrede mig meget.
Så hut jeg visker, så kører den vist ikke i en bøsning. Men bare
direkte på motorblokken. Kan ikke huske hvilken side det var i.
Hmm... er der virkelig ikke andre end
mig der har set det ?
Nu bliver jeg sku nysgerrig efter hvad hulen det er for en motor
jeg har haft fingrene i *ss*.

Mvh
Jimmy_k

Fra : Calle.

Dato : 23-08-02 13:49

Jimmy_K wrote:
> [...]
> Hmm... er der virkelig ikke andre end
> mig der har set det ?
> Nu bliver jeg sku nysgerrig efter hvad hulen det er for en motor

Hej jeg har en Maxi fra 84 ("ny" model med firkantet kaburator), den har kun
3, den sidste kører direkte i blokken, som du skrev. Men de fleste kører med
4 lejer.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Niels Skaaning

Dato : 23-08-02 14:32

"Calle." skriver:

> Hej jeg har en Maxi fra 84 ("ny" model med firkantet kaburator), den har kun
> 3, den sidste kører direkte i blokken, som du skrev. Men de fleste kører med
> 4 lejer.

Det var da sjovt, for jeg har en af samme årgang med firkantet karburator og den
har 4 lejer.
--
NS
----- .

Ejer af en Citroën BX 19 TRS fra 1988.
Den har nu gået 290.000 km.

Fra : Jimmy_K

Dato : 23-08-02 21:19

"Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kun
> 3, den sidste kører direkte i blokken, som du skrev. Men de fleste kører

Fra 84 siger du. Er det en af de modeller som Piaggo har været med til at
lave ?
Hmm... Er det ikke en lidt discount løsning at lade den køre direkte på
blokken.....?
Det vil vel sige at når den bliver slidt, så koster det en ny blok. Øv øv øv
!

Mvh
Jimmy_K

Fra : A. Høegh

Dato : 23-08-02 13:06

> 4 styks, det ene er lidt specielt.
> th har et sæt med alle 4 i

I know, det ville jeg købe. De siger at det er 4 motorlejer. Men sammtidig
kan man også købe 2 "krumtap" lejer...altså ikke nålelejerne til
plejlstangen, men dem til krumtappen. Og jeg ville så vide om de er
inkluderet i de 4...eller om der er 6 i alt, hvis man man tæller dem med.

Hvad mener i?

Fra : Calle.

Dato : 23-08-02 13:38

A. Høegh wrote:

> [...]
> nålelejerne til plejlstangen, men dem til krumtappen. Og jeg ville så
> vide om de er inkluderet i de 4...eller om der er 6 i alt, hvis man

sættet med 4, er incl. de 2 til krumtappen. 4 IALT

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : A. Høegh

Dato : 23-08-02 14:03

> sættet med 4, er incl. de 2 til krumtappen. 4 IALT

Nice dér....hope u r right =)

/A. Høegh