Weber grill
Fra : DAN RENÉ JENSEN

Dato : 22-08-02 22:01

Mange taler om denne Weber grill.
Er der tale om en modedille eller er der nogen der kan forklare hvad der er
så enestående ved denne type grill....?

Venlig hilsen
Dan

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-08-02 22:28

DAN RENÉ JENSEN skrev:

> [...]
> Er der tale om en modedille eller er der nogen der kan forklare hvad
> der er så enestående ved denne type grill....?

Man kan f.eks. lave en perfekt roastbeef, Culotte, Cuvette o.s.v. idet
man kan lægge låg på

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : mcloud

Dato : 29-08-02 13:21

hej
jeg har selv en weber ,det er den bedste grill ,jeg har haft til dato,
grillen virker som tradtionel grill eller som varmluftovns grill ,
maden kommer til at smage grillstekt uden at være brændt eller forkullet.
Der er næsten ingen røg når man griller med låget lagt på ,alt man skal gøre
er at kikke til kødet eller hvad det nu er man har på grillen.
Men De forskellige byggemarkeder har en udemærket brochure som kan fortælle
meget mere detaljeret on grillen og dens mange funktioner.
Bla har jeg købt en pizzaplade til grillen og får nu pizzaer der næsten er
på højde med de bedste du kan købe
mvh mcloud

Fra : Preben Andersen

Dato : 31-08-02 04:41

"mcloud" <raski@dbmail.dk> wrote in message
> Bla har jeg købt en pizzaplade til grillen og får nu pizzaer der næsten er
> på højde med de bedste du kan købe
> mvh mcloud

Er det en speciel pizzaplade eller en, som man kan købe alle steder?
Hvor meget er den i diameter i forhold til grillen? Hvor længe lader du den
varme op inden du lægger din pizza på? Hvor længe tager det at bage pizzaen?

Fortæl fortæl

mvh
Preben

Fra : Lars Lautrup

Dato : 31-08-02 12:26

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> varme op inden du lægger din pizza på? Hvor længe tager det at bage

Ja, det lyder godtnok spændende. Jeg har aldrig set/hørt om en pizzaplade
til en grill, men det vil da uden tvivl virke og jeg skal ihvertfald prøve!

Lars Lautrup (Fjern '-nowhere-' fra adresse ved svar)
www.geocaching.dk - Mødestedet for brugere af satellitnavigation!

Fra : Schubert

Dato : 22-08-02 22:45

> Mange taler om denne Weber grill.

Ja, og mange bruger den -andre har den bare men bruger den forkert

> Er der tale om en modedille eller er der nogen der kan forklare hvad der
er
> så enestående ved denne type grill....?

Det er en modedille for dem der ikke gider / kan finde ud af at bruge den.

Weberen er enestående, eller rettere - kuglegrillen er ! - Det behøver ikke
være en weber - men det er bare ikke til at opdrive andre "kugler" i en
ordentlig kvalitet.

Weberen, fungere som en varmluftsovn på hjul i haven ? men giver dig
samtidig en masse muligheder for at lave mad på en anderledes og spændende
måde.

Prøv lige at grill en Brie Ost på en normal grill ? eller bare sådan en
simpel ting som at lave Revelsben uden at de bliver helt sort og smadret
inden de er spiselige.

Der er 2 ting man skal overveje når man vælger grill

Skal du grille bøffer og pølser hele sommeren - vælg en almindelig grill,
som skiftes hvert år

Gider du lave spændende ting på grillen - bruge noget tid på tilberedningen
og ikke mindst forberedelserne '
så er du klar til at blive Weber Grill ejer - det er spild af penge hvis det
eneste du laver er bøf og pølser og resten af slagterens grillbakker.

Kig på disse 2 sider og gør op med dig selv om du vil udforske weber
universet.

www.webergrill.dk - en flok grillentusiaster med hjemmeside - gode råd -
også om indkøb af grill

www.bruglaaget.dk - Jan Glæsels side med opskrifter og gode weber råd -

God fornøjelse

Schubert - Weber ejer på 15. år

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 22-08-02 23:05

> Mange taler om denne Weber grill.
> Er der tale om en modedille eller er der nogen der kan forklare hvad der
> [...]
Det er ikke Weber som sådan der er det smarte. Weber har bare en god
markedsføring og giver en god garanti på deres produkter.
Det der gør kugle grill så meget bedre end de "almindelige" er at den er
lukket og derved holder på varmen. Du får altså en "ovn" der er meget
varmere end en alm. ovn og derved får man "forseglet" saften inden i kødet.
Da der er låg på er der også mindre fordampning, dette er især velegnet til
grøntsager.
Inden jeg fik Weber troede jeg også det var noget "reklame geil" men efter
jeg har fået den må jeg indrømme at jeg aldrig skal have en anden type
grill.
Det samme gælder mine forældre og min søster & svoger...
Det eneste jeg fortryder nu er at vi købte 47 cm og ikke 57 cm udgaven.
Lige et par ting hvis du overvejer at købe en kugle grill: Weber compact er
ikke en ret god grill. Afstanden fra kullene til risten er så lille at det
er svært at grille indirekte (man bruger indirekte ved stegetider på over 20
min) Desuden følger der så godt som intet udstyr med, dvs. når man har købt
kulholdere osv. koster den det samme som en silver.
Hvis i er mere end 2-3 mennesker der griller på den vil en 47 cm være for
lille. Medmindre man kun griller kød, og weber er god til meget mere end
det. Min søster bager også i den. Desuden er der langt mere udstyr til 57 cm
modellerne.
En lukket askeskuffe er en god ide hvis du f.eks. har den stående på en træ
terrasse, eller i nærheden af brændbare ting. Askeskuffen kan dog købes løst
og eftermonteres.
Hvis du køber en billig kuglegrill, kan de være lige så dyrt som at købe en
weber da de billige er i dårligere kvalitet. Min kæreste købte engang en BBQ
kuglegrill, den holdt en sommer. Weber giver 10 års garanti på gennemtærring
af selve kuglen.
Jan Glæsel og kone har udgivet en kogebog som faktisk giver en masse gode
tips, udover nogle gode opskrifter.
Glem alt om de dyre kul, det du skal sørge for at de har brændværdier på
mellem 20 og 30.000 KJ for at opnå det bedste resultet når du griller. Og
der findes brikketter der ikke koster 20 kr/kg der opfylder det krav.
Hvis du skal grille juleanden/stegen så husk at have kul på lager da de er
svære at købe om vinteren.
Et kig på www.weber.com ville måske være en god ide

Hilsen
Thomas
(Der fremover altid laver sine stege i en Weber uanset årstid og vejr!)
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Nielsen

Dato : 23-08-02 20:47

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote.......

> [...]
træ
> terrasse, eller i nærheden af brændbare ting. Askeskuffen kan dog købes

Er du sikker? I så fald, hvor kan man købe den? Jeg har før kigget efter
ekstraudstyr på både http://www.weber.com og http://www.bruglaaget.dk, netop
for at se om det ikke var muligt at få fat på sådan en og jeg kunne ikke se
at man kunne få det. Men jeg vil da være meget glad hvis man kan, for sådan
en kan vi godt bruge

Nielsen

-------oooOOooo-------
http://outsearch.dk/opskrifter - velbekomme

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-08-02 23:47

> [...]
se
> at man kunne få det. Men jeg vil da være meget glad hvis man kan, for

Råd og Dåd i Køge skulle kunne skaffe den. Vi har købt vores Silver i den
butik, og den dag var der en sælger fra Weber i butikken. Han forsikrede os
at den kunne købes til ca 300,- (Den skal dog bestilles hjem sagde han)

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : M@rk

Dato : 23-08-02 21:57

Fri, 23 Aug 2002 00:04:44 +0200, berigede "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> dk.fritid.hus-og-have med:

>Det samme gælder mine forældre og min søster & svoger...

Smid bare mig og et par af mine familiemedlemmer på denne liste også

Vi har dog endnu ikke haft mulighed for, at købe en "rigtig"
kuglegrill, men har måtte nøjes med en 199 kroners ting fra et
byggemarked ................................... men jeg glæder mig
til, at jeg får mulighed for, at købe mig en Weber Platinum

/Mark

Fra : Lars Lautrup

Dato : 23-08-02 23:17

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Inden jeg fik Weber troede jeg også det var noget "reklame geil" men efter
> jeg har fået den må jeg indrømme at jeg aldrig skal have en anden type
> grill.

Helt rigtigt. Har man først haft en Weber, så køber man aldrig en anden
grill - og bortset fra det, så er det jo ikke ualmindeligt at en Weber
holder 10-15 år! (vores er 10-11 år gammel, men ser bestemt ikke sådan ud!)

En anden ting. Jeg købte på et tidspunkt en Weber Grillstarter. Jeg havde
intet hørt om den i forvejen, så jeg købte den egentlig kun fordi vi
manglede en grillstarter og da vi jo har en Weber grill, såeh..
Weber grillstarteren er fantastisk! De har lavet noget så simpelt som at
lave et par rækker huller i siden, således at der kan komme luft til alle
kullene og ikke kun de nederste. Jeg har efterfølgende anbefalet andre at
købe Weber'en, når de skulle have en ny grillstarter og alle er meget glade
for den..

Jeg vil lige til slut nævne at... Nej, jeg har ikke aktier i Weber.
Det er bare så herligt med ting der fungerer.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-08-02 23:50

<snip>> Weber grillstarteren er fantastisk! De har lavet noget så simpelt
som at
> lave et par rækker huller i siden, således at der kan komme luft til alle
> kullene og ikke kun de nederste.
<snip>
Tjah, men hvis man køber en af de billige og så tager sin boremaskine har
man vel hurtigt sparet 2-300,- og de 12 huller kan jeg godt lige klare at
bore selv

Thomas
(Der heller ikke har weber aktier, men ofte er blevet beskyldt for det...)
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : M@rk

Dato : 24-08-02 09:42

Sat, 24 Aug 2002 00:49:38 +0200, berigede "Thomas Nørgaard"
> [...]

>man vel hurtigt sparet 2-300,- og de 12 huller kan jeg godt lige klare at

Yeps, det kan man sagtens - men weber-starteren har også en større
kapacitet end de "billige" modeller som jeg er stødt på ude i
gør-det-selv-land

En anden fordel ved Weber-starteren er, at den har 2 "håndtag", så den
kan bæres med 2 hænder - temmelig fedt, når man har fyldt den til max

/Mark

Fra : Ian Matheson

Dato : 24-08-02 10:57

Tror vist også at weber grillstarteren kun koster ca 150,-

Fra : M@rk

Dato : 24-08-02 14:06

Sat, 24 Aug 2002 11:56:44 +0200, berigede "Ian Matheson"
<matheson@tdcadsl.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Tror vist også at weber grillstarteren kun koster ca 150,-

Da jeg købte min i den lokale Silvan kostede den 169,- og det var ikke
på tilbud, udsalg eller lignende

/Mark