Problem med søgning
Fra : Mich

Dato : 21-08-02 20:50

Jeg er igang med en database, hvor jeg anvender en ADO connection. Jeg kan
sagtens søge en post, men hvad nu hvis den ikke eksisterer?

Med den gamle DAO connection kunne man bruge NoMatch propertyen, men den kan
jeg ikke finde i ADO, hvad gør man så, lille du?

Med venlig hilsen

Michael

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 22-08-02 22:04

* In message <OEa99.10987$ww6.1606310@news010.worldonline.dk> Mich wrote:

> [...]
>
>Med den gamle DAO connection kunne man bruge NoMatch propertyen, men den kan
>jeg ikke finde i ADO, hvad gør man så, lille du?

Kan du ikke bruke SQL?
SELECT COUNT(*) AS antall FROM din_tabell WHERE ett_felt = din_verdi
If RS!antall Then
....Record finns
Else
....Record finnes ikke
End If

--
Snutten
Reply-to adressen er gyldig inntil spam er mottatt

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-08-02 09:03

Som svar på skriblerier nedfældet af Mich :

> [...]
>
> Med den gamle DAO connection kunne man bruge NoMatch propertyen, men
> den kan jeg ikke finde i ADO, hvad gør man så, lille du?

Gem Bookmark
Du bruger MoveFirst -> Find
Hvis der ikke er nogen match, så er EOF true
Sæt bookmark igen (dit udgangspunkt)

mvh/Peter Lykkegaard