Explorer jpg filer
Fra : Olfert

Dato : 22-08-02 16:52

Explorer nægter pludselig at gemme jpg-filer vedhæftet en mail. Jeg
højreklikker på billedet og trykker på "gem som" . Her vil programmet så
pludselig gemme billedet som "bitmap billede" der er ikke andre muligheder
på rullegardinet. Klikker jeg på feltet over mailen, kan billedet som altid
gemmes under sit eget navn.
Hvad er der sket med Explorer.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-08-02 17:25

On Thu, 22 Aug 2002 17:51:41 +0200, "Olfert"
<brixtofte-som-konge@oncable.dk> wrote:

> [...]
>på rullegardinet. Klikker jeg på feltet over mailen, kan billedet som altid

Tøm din Internet Cache, så vil det virke igen

Forklaring: Når IE downloader eller gemmer noget, bliver det
midlertidigt i Internet-cache'n. Når den så er fuld (hvilket i sig
selv ikke er noget problem, tværtimod), nægter den at lave en kopi af
filen, men bruger i stedet blot det billede, den internt har lavet om
til et bmp/bitmap-billede.

--
- Peter Brodersen

Fra : Olfert

Dato : 22-08-02 17:36

Tak for svaret.

Men hvordan er det lige jeg tømmer min Internet Cache??

På forhånd tak.

PS. jeg bruger begge pegefingre på tastaturet, dog ikke på en gang.

Olfert

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-08-02 17:40

On Thu, 22 Aug 2002 18:36:12 +0200, "Olfert"
<brixtofte-som-konge@oncable.dk> wrote:

>Tak for svaret.
>
>Men hvordan er det lige jeg tømmer min Internet Cache??
>
>På forhånd tak.

Start din Internet Explorer-browser.

Vælg Tools -> Internet Options.
Under fanebladet "General" skal du trykke på "Delete Files", og trykke
"OK".

Ovenstående hedder sikkert noget andet i danske udgaver. Vistnok:
Funktioner -> Internetindstillinger
Under fanebladet "Generelt" skal du trykke på "Slet filer", og "OK".

--
- Peter Brodersen