[.NET] Download af fil og billedstørrelse
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 22-08-02 16:47

Hej alle. Jeg har en funktion som denne:

dim webC As New System.Net.WebClient()
dim strFilename as string = Request("ImageUrl")
Dim g = New System.Drawing.Bitmap(webC.OpenRead(strFilename))

Som henter et billede ned i et Bitmap objekt. Mit problem er at brugeren kan
give en url til et billede som fylder adskillige Mb, og så står min server
jo bare og bruger båndbredde på at hente billedet. Er der en måde hvorpå jeg
kan teste hvor stort billedet er, eller på anden måde sætte en øvre
størrelsesgrænse ind?

En anden ting. Efter jeg har hentet billedet manipulerer jeg det, hvorefter
jeg sender det til brugeren. Er det muligt at teste hvor stort billedet er,
efter manipuleringen? (altså i Kb).

Mvh Mark
--
www.improve.dk

Fra : hundige

Dato : 25-08-02 11:50

Mark S. Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hej alle. Jeg har en funktion som denne:
>Er der en måde hvorpå jeg kan teste hvor stort billedet er, eller på anden
måde >sætte en øvre størrelsesgrænse ind?

Prøv med en Upload control f.eks. http://www.dundas.com/

som er gratis.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 25-08-02 15:41

> Prøv med en Upload control f.eks. http://www.dundas.com/

Jeg kan ikke se hvordan en upload control kan hjælpe mig. Brugeren uploader
jeg ikke noget selv, han definerer bare en url til en fil.

Mvh Mark