Eksport af adressekort i Outlook 2000
Fra : Paul K. Jeppesen

Dato : 19-02-01 14:25

I Outlook 2000 kan man højreklikke på et adressekort og få funktionen
"Videresend" hvorefter der aktiveres en mail med et flot ikon. Men
adressekortet når ikke frem, kun selve navnet og det er jo ikke til ret
meget.

Kan man ikke sende hele adressekortet med alle oplysninger- og i givet
fald hvordan ?
Har det betydning af afsender har Exchange Server og modtager ikke ?

mvh

Paul K. Jeppesen

Fra : pre

Dato : 19-02-01 19:32

Dn korrekte kommano hedder svjh. Send som V.card, og det betyder at
samtlige faner, som du kan se i adressebogens egenskaber, bliver leveret
til modtageren, som kan klikke det hele ind i sit system.

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Anette Rasmussen

Dato : 19-02-01 21:41

"pre" <ingenmail@image.dk> skrev i en meddelelse
> Dn korrekte kommano hedder svjh. Send som V.card, og det betyder at
> samtlige faner, som du kan se i adressebogens egenskaber, bliver leveret
> til modtageren, som kan klikke det hele ind i sit system.

Men det er forudsat, at modtageren har en vcardreader installeret. Det var
der ikke i Outlook97, så en sådan modtager vil ikke pr. automatik kunne læse
v-cardet. Det skal dog blot køres en lille simpel exe-fil, så kan Outlook97
også læse disse informationer lige så flot som de er afsendt.
Exe-filen kan fås hos MS.

De bedste hilsner
Anette Linnea

Fra : pre

Dato : 20-02-01 19:30

vCards som også bruges af Lotus og Netscape, er i sig selv simple
textfiler, som kan læses af
--
Venlig hilsen
pre f. eks. Notepad.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-02-01 23:49

"pre" <ingenmail@image.dk> skrev:

>vCards som også bruges af Lotus og Netscape, er i sig selv
>simple textfiler, som kan læses af

Måske - men der er ikke enighed om formatet. Regn ikke med at et MS
vCard nødvendigvis kan læses af Netscape og vice versa (jeg kender
ikke Lotus vCard).

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : Paul K. Jeppesen

Dato : 21-02-01 13:32

Tak for svarene, det ser ud til at virke. Men kun når afsendelsen
aktiveres fra et åbent adressekort. Kan man ikke sende en stak af gangen
som vcf ved at markere en række kort i oversigten ? Ellers skal man jo
sende 20 mails med 20 adressekort. Findes der en løsning ?

Paul K. Jeppesen

Fra : pre

Dato : 21-02-01 19:15

Kortene lagres lokalt i en *.vcf fil og kan plukkes enkeltvis eller
samlet efter behag. (Jeg ville nok vælge at lægge en blok ind i en
rammefil).

Fra : pre

Dato : 21-02-01 19:12

Tom påstand!!!
*.vcf formatet leveres i øvrigt også af YAHOO's People Search og af
WhoWhere (LYCOS)
Men det var ikke det problem spørgsmålet gik på.

--
Venlig hilsen
pre

Fra : pre

Dato : 20-02-01 10:13

Yderligere:
Det kan måske tænkes at I har "glemt" at installere den for alle
Office'er nødvendige, og gratis Service Release SR1. En nødløsning
kunne så være:
**************************
........problem, click the article number below to view the article in
the Microsoft
Knowledge Base:
Q247326 OL2000: Error Message: Can't Open File When You Export or
Forward a vCard

As a work around for this problem, Product Support Services has created
a sample
application that provides a basis set of vCard features. The following
file is
available for download from the Microsoft Download Center. Click the
file name
below to download the file:

Pssvc.exe
(from:)