Cronjob der sender et http-request?
Fra : Thomas Thorsen

Dato : 22-08-02 12:10

Hej

Jeg vil gerne kunne logge på stofa hver time (for at være online hele
tiden). Det kan jeg normalt gøre fra en browser med:

http://signon.stofanet.dk/signon.php?user=xxxx&pass=xxxx

Hvis jeg vil oprette dette som et cronjob der kører hver time, hvilken
commando skal den så køre ? (skal jeg bruge lynx med nogle parametre
f.eks.?).

mvh.
Thomas Thorsen

Fra : enrique

Dato : 22-08-02 12:20

On Thu, 22 Aug 2002 13:10:09 +0200, Thomas Thorsen wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg vil oprette dette som et cronjob der kører hver time, hvilken
> commando skal den så køre ? (skal jeg bruge lynx med nogle parametre

wget?

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-08-02 12:17

"Thomas Thorsen" <xbeeps@hotmail.com> writes:

> Hvis jeg vil oprette dette som et cronjob der kører hver time, hvilken
> commando skal den så køre ? (skal jeg bruge lynx med nogle parametre
> f.eks.?).

'lynx -dump <url> > /dev/null' kunne være en mulighed.

--
Peter Makholm | Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
peter@makholm.net |

Fra : Kim Hansen

Dato : 22-08-02 12:20

> [...]

> Hvis jeg vil oprette dette som et cronjob der kører hver time, hvilken
> commando skal den så køre ? (skal jeg bruge lynx med nogle parametre

Du kan prøve at se om 'lynx -dump http://...' kan gøre det du har brug
for.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-'`' -. ;-;;,_ | Jeopardy.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-08-02 13:17

<xbeeps@hotmail.com> wrote:

>Hvis jeg vil oprette dette som et cronjob der kører hver time, hvilken
>commando skal den så køre ? (skal jeg bruge lynx med nogle parametre
>f.eks.?).

.... og for lige at give endnu et bud: curl

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim

Dato : 22-08-02 15:48

> Jeg vil gerne kunne logge på stofa hver time (for at være online hele
> tiden). Det kan jeg normalt gøre fra en browser med:

hvis du laver et lille program/script med nogle sockets som svarer til at
telnette til 192.168.30.2 på port 259. Og herefter indtaste user/pass,
det skulle virke ligeså godt som det med browseren.

kan du ikke nøjes med at logge på én gang og så pinge 'ud af huset' hver
halve time så stofa ikke logger dig af? vh
vh
Kim

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-08-02 17:01

On Thu, 22 Aug 2002 17:09:01 +0200, Thomas Thorsen wrote:

> 0 * * * * root lynx -dump
> "http://signon.stofanet.dk/signon.php?user=xxxx&pass=xxxx" >
> /dev/null

Er der nogen grund til at køre kommandoen som root?

Mvh.

--
"We don't care about crashing our cars Adam Sjøgren
Pedal to the metal and our heads among the stars" asjo@koldfront.dk

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 23-08-02 09:28

> Er der nogen grund til at køre kommandoen som root?

Ved nærmere eftertanke burde det jo ikke være nødvendigt! Jeg prøver lige at
se om nobody kan køre lynx...

-Thomas

Fra : Henrik Oddershede

Dato : 22-08-02 14:50

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 22-08-02 16:09

Tak for alle svarene. Jeg har fået det til at virke ved at:

1. tilføje følgende linie til /etc/crontab

0 * * * * root lynx -dump
"http://signon.stofanet.dk/signon.php?user=xxxx&pass=xxxx" > /dev/null

2. /etc/init.d/cron restart

ganske enkelt! (hvis man lige ved hvordan det skal gøres!)

-Thomas