[Procmail] Videresende mail
Fra : Jodoe

Dato : 22-08-02 10:48

Jeg vil gerne viderestille emailen, hvis den kommer fra en given email
adresse og derefter skal emailen bare slettes. Jeg har følgende i min
..procmailrc for brugeren:

:0
* ^(To|Bcc|Cc).*me@myaddress.dk*
! forward_to_this@this_domain.dk
/dev/null

Men den bliver kun slettet!? Den bliver ikke viderestillet?

JoDoe.

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-08-02 10:57

"Jodoe" <nowhere@microsoft.com> writes:

> :0
> * ^(To|Bcc|Cc).*me@myaddress.dk*
> ! forward_to_this@this_domain.dk
> /dev/null

Fra procmailrc(5):

Recipes
A line starting with ':' marks the beginning of a recipe. It
has the following format:

:0 [flags] [ : [locallockfile] ]
<zero or more conditions (one per line)>
<exactly one action line>

Altså kun en linjer der angiver en handling.

Men da procmail kun udfører en 'delivering recipe' bliver mailen
automatisk 'smidt ud' bagefter.

--
Peter Makholm | There are 10 kinds of people. Those who count in
peter@makholm.net | binary and those who don't

Fra : Jodoe

Dato : 22-08-02 12:33

> [...]
> <exactly one action line>
> Altså kun en linjer der angiver en handling.
> Men da procmail kun udfører en 'delivering recipe' bliver mailen

Hmm.. øv. Det er da lidt dårligt, men det er der jo nok ikke noget at gøre
ved så.

JoDoe.

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-08-02 12:52

"Jodoe" <nowhere@microsoft.com> writes:

> Hmm.. øv. Det er da lidt dårligt, men det er der jo nok ikke noget at gøre
> ved så.

Har man brug for flere handlinger skal man bruge c-flaget til regler.

--
Peter Makholm | I have no caps-lock but I must scream...
peter@makholm.net | -- Greg

Fra : Jodoe

Dato : 22-08-02 13:03

> Har man brug for flere handlinger skal man bruge c-flaget til regler.

Øhh.. sorry, men "c-flaget"? Tænker du på ":0 c" eller? Og hvordan fungere
dét?

JoDoe.

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-08-02 13:07

"Jodoe" <nowhere@microsoft.com> writes:

> Øhh.. sorry, men "c-flaget"? Tænker du på ":0 c" eller? Og hvordan fungere
> dét?

Ja. Det laver en kopi af mailen som så bliver leveret af reglen,
ganske som der står i manualen.

--
Peter Makholm | Wisdom has two parts:
peter@makholm.net | 1) having a lot to say, and

Fra : frank damgaard

Dato : 22-08-02 14:59

Jodoe <nowhere@microsoft.com> wrote:

> [...]

> ! forward_to_this@this_domain.dk
> /dev/null

> Men den bliver kun slettet!? Den bliver ikke viderestillet?

Nøjes med at viderestille, det sletter da også ?

Og vil du lave flere ting, f.eks. gemme i en folder
og videresende, så grupperes med { }

Brug "man procmailex" for eksempler

--
Frank Damgaard |

Fra : Jodoe

Dato : 23-08-02 08:18

> Nøjes med at viderestille, det sletter da også ?

Er du sikker på det? Er det så bare at benytte ovenstående, pånær nederste
linie?

> Brug "man procmailex" for eksempler

su-2.05# man procmailex
No manual entry for procmailex

JoDoe.

Fra : frank damgaard

Dato : 23-08-02 13:28

> Er du sikker på det? Er det så bare at benytte ovenstående, pånær nederste
> linie?

Hvis der ikke er fejl i linierne, så burde det virke
(kun de første 3 linier anvendes)
Jeg får i hvert faldt ikke både videresendt og en lokal kopi.

> su-2.05# man procmailex
> No manual entry for procmailex

Så er manuel ikke installeret, hent sourcepakken
til procmail hvor manuel er med i.
(eller er det linux, så installer passende rpm/deb pakker)
Der er mange gode ekspempler.

Se også "man procmail"

--
Frank Damgaard |