Netværk mellem XP-98 SE
Fra : Avatar

Dato : 22-08-02 10:54

Jeg har et spørgsmål om ovennævnte problemstilling...

De to pc'er er forbundet gennem en switch og de kører som sagt hhv. XP Pro
og 98 SE.

Da jeg første gang forbandt dem, kunne de se hinanden og jeg kunne browse
rundt på den ene fra den anden og vice versa.

Pludselig virkede det ikke længere... Så kiggede jeg net-faq.dk og der fandt
jeg noget med IP-adresser som skulle konfigureres og det gjorde jeg så...
Jeg blev også nødt til at konfigurere en DNS adresse da XP jo ikke tillader
at man har en fast, selvbestemt IP-adresse, uden at man også har en
DNS-adresse... Brugte adresserne fra eksemplet og vupti... Så virkede det!
=O>

Altsammen meget godt, men (der er altid et _men_) nu er det ikke længere
muligt for mig at gå på nettet fra nogen af maskinerne... Gennem switchen
her har de forbindelse til en anden switch med 1 computer tilsluttet (98 SE,
som jeg heller ikke kan se) og 1 ADSL-modem (fra TDC, med 2 dynamiske
IP-adresser tildelt... ¿Problem?) .

Mit spørgsmål lyder vel på om der er nogen derude som har TDC's DNS eller
sådan noget... For hvis man "frit" selv kan konfigurere sin IP, skal jeg vel
bare bruge en DNS eller...

Håber der er nogen derude som kan give mig et (STORT) skub i den rigtige
retning.

På forhånd tak

Morten
--------------------------------
Tærsklen til visdommens tempel,
er erkendelsen af din egen uvidenhed.

Fra : Avatar

Dato : 22-08-02 13:10

Har lige opdaget at der kan tilføjes en alternativ konfiguration til både
IP, DNS Gateway etc., hvis den står til selv at finde en IP (TDC's
dynamiske, I suppose).

Nogen der ved om det måske var der man skulle pille?

Fra : Ant

Dato : 22-08-02 21:00

Sæt begge maskiner til automatisk at få tildelt IP, så virker dit Internet
igen.
Så har du stadig problemet med at de ikke kan se hinanden. Det løser du ved
at installere NETBEUI protokollen på begge maskiner.
Gør dig selv en tjeneste og installer en firewall på maskinerne, eller i
hvert fald i det mindste på 98 maskinen. Husk dog at firewall skal
konfigureres lidt ellers blokerer den for den anden maskinen også...
Håber det kan hjælpe dig.
--
Ant

Fra : Avatar

Dato : 23-08-02 10:06

Glemte vist at sige at jeg har ledt desperat efter protokollen "NetBEUI",
men indtil videre er det ikke lykkedes mig at finde i XP... Der er kun en
driver til netværksovervågning... Den er dog signeret _DIGITALT_ oplyser
XP... =O> Men det kan jeg jo ikke rigtigt bruge til noget, vel...

Fra : WE

Dato : 23-08-02 11:07

Husker jeg rigtigt, så ligger NetBEUI godt gemt på XP-cd'en.

v.h.

Fra : Frans Jensen

Dato : 23-08-02 11:28

On Fri, 23 Aug 2002 11:06:14 +0200, "Avatar" <mbk@newmail.dk>
wrote:

>Glemte vist at sige at jeg har ledt desperat efter protokollen "NetBEUI",

på winXP cd'en

\ValueAdd\Msft\Net\Netbeui\

--
Windows 9x/NT - 32 bit extensions and a graphical shell
for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally

Fra : Avatar

Dato : 23-08-02 11:58

> \ValueAdd\Msft\Net\Netbeui\

Takker... Det hjalp sgu en hel del!