Att: Søren ladegaard og ligestillede...
Fra : Ukendt

Dato : 21-08-02 22:53

Ja du må undskylde at jeg henvender mig så direkte til dig, men nu læste jeg
lige i en tråd at du er politibetjent. Måske du ville foreklare for mig (og
de andre som ikke ved det), hvordan det forholder sig med at køre for stærkt
på en knallert45?
70%-reglen: På, hvilken af de tre følgende måder gælder denne for
knallert45'er?
1: Det er ved hastigheder som overstiger 70% af de 45km/t. Man mister altså
kortet ved at have kørt 77km/t
2: Det er som i en bil, altså 70% oveni de lokale hastighedsbegrænsninger.
Fx. inden for byskiltet, hvor andet ikke er skiltet, er det 50km/t+70% =
85km/t. Ved skiltning med max. hastighed på 60km/t er det så 102km/t :-/
3: Der er ikke noget som hedder 70%-reglen ved knallert-45'ere

Måske hedder reglen ik lige 70%-reglen, men jeg håber du ved, hvilken det så
er jeg tænker på.
I tilfælde 1 og 2, mister man så også knallerten? Hvad sker der med den -
syn osv + passende bøde eller hva'?

På forhånd tak

ps: i de nævnte tilfælde skal der ikke tages højde for en "venlig" betjent
som lader synderen slippe med et par km/t færrer end reelt. Der skal dog
tages højde for at der evt. skal fratrækkes fx. 3km/t pga.
måleunøjagtighed...

Igen på forhånd tak

Brian Axelgaard, 19år og kommende knallert'45-ejer

Fra : Brian/Hekto

Dato : 22-08-02 09:28

In article <3d640adb$0$270$ba624c82@nntp03.dk.telia.net> of Wed, 21 Aug
2002 23:53:23 +0200, posted from "Brian Axelgaard"
<Axelgaard[at]mail1.stofanet.dk>, "Brian Axelgaard"
<Axelgaard[at]mail1.stofanet.dk> says...

> [...]
> måleunøjagtighed...
>
> Igen på forhånd tak
>
> Brian Axelgaard, 19år og kommende knallert'45-ejer

Lovteksten lyder direkte:

»§ 43 a. For registreringspligtig knallert må hastigheden uanset § 42
aldrig overstige 45 km i timen. For ikke-registreringspligtig knallert må
hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 30 km i timen.«.

Det betyder at politiet, f. eks. ved en hastighedskontrol med laser, kan
stoppe en EU45 der kører mere end 45 Km/t, og idømme bøder m.m. ud fra
overskridelsen af 45Km/t, og ikke som tidligere den på stedet gældende
hastighed på f.eks. 70 eller 80 Km/t.
Kørekortet kommer i fare ved 70% overskridelse, hvilket er ved 76,5Km/t.

--
MVH

Brian/Hekto
LS650 - Slambert 600 (Lånt!) - Peugeot SF100(Kan købes/byttes) - 350-
600cc købes!

Fra : Kent Christensen

Dato : 23-08-02 17:08

"Brian/Hekto" <bs@[REMOVE]hekto.dk> skrev i en meddelelse news:MPG.17cebee390b42b8d9896cd@news.uunet.dk...
> [...]
> MVH
>
> Brian/Hekto
> LS650 - Slambert 600 (Lånt!) - Peugeot SF100(Kan købes/byttes) - 350-

Er det ikke rigtigt, at ens bilkørekort ikke kan komme i fare, hvis man kører
mere end 70% for hurtigt på en knallert-30? Så kan man jo li'så godt købe
en 30'er knallert og pille begrænsningerne af den. En knallert-30 har jo
samme størrelse motor som en EU45 - den er bare droslet mere ned.

Vh
Kent

Fra : Hekto

Dato : 24-08-02 11:46

In article <3d665cbb$0$27656$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Jacko@pc.dk says...

> [...]
> en 30'er knallert og pille begrænsningerne af den. En knallert-30 har jo
> samme størrelse motor som en EU45 - den er bare droslet mere ned.

Jo, du får ikke umiddelbart taget kortet, med mindre du laver noget der
er så åndssvagt, at myndighederne anser dig for uegnet til at have/få
kørekort!!!! Det kan faktisk forekomme! Så du kan ikke vide dig sikker,
ej heller hvis du gentagne gange antastes døddrukken på cykel! Eller ...
F.eks. at køre 80 km/t på cykelstien, ude foran en skole, for derefter
at køre en ældre dame ned i en fodgængerovergang .....o.s.v.?
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : PHK

Dato : 22-08-02 11:10

"Brian Axelgaard" <Axelgaard[at]mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Ja du må undskylde at jeg henvender mig så direkte til dig, men nu læste
jeg
> lige i en tråd at du er politibetjent.

Jeg vil godt vædde en kasse øl på at du er forkert på den.

--
_
|_|

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-02 11:47

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> jeg
>
> Jeg vil godt vædde en kasse øl på at du er forkert på den.

Hvad har du gang i? Hvorfor skulle jeg være forkert på den. Søren Ladegaard
skriver optil flere gange at han er politibetjent, hvilket jeg så
selvfølgelig tror på.

Fra : PHK

Dato : 22-08-02 13:06

> Hvad har du gang i? Hvorfor skulle jeg være forkert på den. Søren
Ladegaard
> skriver optil flere gange at han er politibetjent, hvilket jeg så
> selvfølgelig tror på.

Prøv engang at læse hans breve igen. En politimand ville være _meget_ mere
diskret end som så.

Jeg tror han er en lille teenager som trænger til at blive bekræftet.

--
_
|_|

Fra : JW

Dato : 22-08-02 14:02

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en news:3d64d3a2$0$88369$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> Jeg tror han er en lille teenager som trænger til at blive bekræftet.

Han kan i hvert fald ses her:

http://commodorebillboard.com/Html/Purpose.htm

Fra : Tommy F.

Dato : 22-08-02 21:53

> Han kan i hvert fald ses her:
> http://commodorebillboard.com/Html/Purpose.htm

Der findes 25 personer i Danmark der hedder Søren Ladegaard. Er du sikker
på, at det er den rigtige du har fat i?

Fra : Jimmy_K

Dato : 23-08-02 00:48

Søgte lidt på ham i Deja.com...
Læs anden sidste linie...
Såe... Det er vel ikke usansynligt at han er et eller andet inden for
politiet...

Mvh
Jimmy_K

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 25-08-02 19:18

> Søgte lidt på ham i Deja.com...
> Læs anden sidste linie...
> Såe... Det er vel ikke usansynligt at han er et eller andet inden for
> politiet...

Det kalder jeg godt efterforskningsarbejde

Der starter nye hold på Politiskolen 1. april 2003 hvis du skulle være
interesseret

Fra : JW

Dato : 23-08-02 03:25

"Tommy F." <tommyf@tømmes-ikke-ofir.dk> skrev i en news:ak3j04$oag$1@sunsite.dk

> Der findes 25 personer i Danmark der hedder Søren Ladegaard. Er du sikker
> på, at det er den rigtige du har fat i?

Kig på afsender-adressen i hans sidste indlæg . . .

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 25-08-02 19:16

> Jeg tror han er en lille teenager som trænger til at blive bekræftet.

*LOL*

tja... der er vel ikke så meget at sige til det......