MSXML, nodeTypedValue og floats
Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-08-02 22:47

Hej,

Jeg arbejder i øjeblikket på et projekt hvor vi bruger MSXML til at
genere XML. Vi bruger dataType og nodeTypedValue til at angive datatypen.
Problemet er, at på en af vores servere bliver decimaltal genereret med
"," som decimalseperator istedet for "." (Det skal altid være ".")
Det virker efter hensigten på min workstation.

Serveren er en US Win2k Server med regional settings sat til dansk.
Min workstation er en US Win2k workstation med regional settings sat til
dansk.

Følgende ASP kode reproducerer fejlen:

-------
set doc = Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument")
Set node = doc.createElement("FLOATTEST")
node.datatype="float"
node.nodeTypedValue = 2.5
response.write server.htmlencode(node.xml)
-------

På serveren genereres denne xml:
<FLOATTEST xmlns:dt="urn:schemas-microsoft-com:datatypes"
dt:dt="float">2,5</FLOATTEST>

På min workstation genereres denne:
<FLOATTEST xmlns:dt="urn:schemas-microsoft-com:datatypes"
dt:dt="float">2.5</FLOATTEST>

For at gøre situationen endnu sjovere er det noget serveren er "begyndt
på". Dvs. det har virket efter hensigten tidligere.

Begge maskiner benytter MSXML4 SP1

Nogen ideér?

--
Best Regards
Thomas Jensen

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 22-08-02 20:31

"Thomas Jensen" <spam@ob_scure.dk> wrote in message
> [...]
>
> Serveren er en US Win2k Server med regional settings sat til dansk.
> Min workstation er en US Win2k workstation med regional settings sat til

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/iisref/html
/psdk/asp/eadg9s8i.asp

/Tobias

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-08-02 21:19

Tobias Hinnerup wrote:
> "Thomas Jensen" <spam@ob_scure.dk> wrote in message

[snip "." bliver til "," i MSXML]

> http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/iisref/html
> /psdk/asp/eadg9s8i.asp

Tak for pointeren, jeg prøvede faktisk dette igår, men uden effekt
(prøvede med LCID 1030 og 1033) (burde jeg nok have skrevet i posten,
sorry).

Der er sket det underlige, at her til morgen begyndte det at fungere
korrekt igen, kl. 12 fejlede den, og sådan har den skiftet frem og
tilbage i løbet af dagen.
Sidst på dagen skiftede vi "Default locale" til "Danish", og siden har
den returneret "." som den skal.
Jeg er dog stadigt noget skeptisk, da det jo tilsynladende er en
periodisk fejl.

Underligt...