Problemmer med tid
Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 21-08-02 12:17

Hej

Jeg har lavet en ASP side som skal bruges som en Intra Side. Den er en en
form for et boking system som derfor arbejder med klokkeslet.

Den køre udemærket her, men når jeg ligge den op på min arbejdsplads og
ligger nye data ind, kommer der ingen fejl, men data kommer heller ikke ind.
Pøver jg mig lidt frem for med forskellige tidformater kan jeg godt få det
til at virke.

Er der noget har en ide om hvad der kan være galt.

Er der nogen koder hvor med man kan formatere tidsformatet. f.ek. 8.00

Med venlig hilsen

Jan

Er der noget ha

Fra : test test

Dato : 21-08-02 14:15

Du kan jo altid bruge funktionener Hour, Minute og Second til at formatere
dit tidspunkt.

F.eks.
Response.Write (Hour(Now) & "." & Minute(Now)).

Du skal så selv lige sørge for, at der kommer et ekstra 0 ind som 10'er
minutter, hvis minuttallet er mindre end 10.

Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 21-08-02 14:50

Hej igen

Tak for dit svat.

Men problemmet er ikke at klokkeslettet ikke bliver formatere rigtigt.
Problemmer er, at recorden slet ikke kommer frem. Det forstår jeg ikke. Når
jeg bruger systemmer herhjemme virker det fint, men når jeg lægge det ind på
intranettet virker det ikke altid.

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-08-02 22:57

On Wed, 21 Aug 2002 13:17:12 +0200, "Jan Bang Madsen" <jbm@jbmsoft.dk>
wrote:

> [...]
>til at virke.
>
>Er der noget har en ide om hvad der kan være galt.

Jeg tror du skal forklare problemet lidt mere præcist, hvis du skal
gøre dig noget håb om et svar, du kan bruge.

>Er der nogen koder hvor med man kan formatere tidsformatet. f.ek. 8.00

FormatDateTime-funktionen.

Min erfaring er dog, at hvis man har problemer med at få de rigtige
*værdier* ind og ud, så er det en blindgyde at kigge på at ændre
*formatet* for værdierne. Det man blot skal sikre sig, er at script og
database arbejder med samme 'sprogkode' - fx ved at indsætte:

Session.LCID = 1030

i toppen af siden, hvis det fx er dansk man arbejder i.

Desuden har jeg ofte haft gavn af:
- funktionen sikrer, at SQL'en er uafhængig af datoformatet.

Håber noget af ovenstående kan hjælpe dig på vej - ellers spørg som
sagt mere præcist

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 22-08-02 09:18

Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> wrote in

> http://groups.google.com/groups?hl=da&selm=1879jt0nj8ng3066tpe91bs1frm82
> c7u2p%404ax.com

Den nævnte funktion på ovenstående side virker fint hvis du arbejder op mod
en SQL-server med tid/dato sat til US/engelsk. Funktionerne, Day() og Month
() virker i VB, VBA og ASP sådan, at de arbejder med US-datoer uanset hvad
SQL-serveren måtte være sat op til, altså MM-DD-YY.

Funktionerne er dog kloge nok til at forstå at 13-10-2002 er 13-okt på
trods af US-datoformat. Og opdage dette har løst et problem jeg har haft i
6 måneder.

Hvis man i sin SQL-query vil være helt sikker kan man i toppen indskyde

SET DATEFORMAT dmy

Det er heldigvis meget nemmere med klokkeslæt: HOUR(), MINUTE() og SECOND()
virker fint på alle sprog.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 23-08-02 13:42

Hej

Jørn jeg tror jeg har fundet en funktion som du har lavet som lige er det
jeg mangler. Jeg håber du vil hjælpe mig med rette den til

Function DateToSql(Value)
DateToSql = "DateSerial(" & Year(Value) & ", " & _
Month(Value) & ", " & _
Day(Value) & ") + " & _
"TimeSerial(" & Hour(Value) & ", " & _
Minute(Value) & ", " & _
Second(Value) & ")"
End Function

Jeg skal ikke bruge Now men en variable der hedder dato og der er kun dato
og ikke klokkesket jeg skal bruge.

Jeg håber du kan hjælpe mig

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-08-02 15:03

On Fri, 23 Aug 2002 14:41:51 +0200, "Jan Bang Madsen" <jbm@jbmsoft.dk>
wrote:

>Jørn jeg tror jeg har fundet en funktion som du har lavet som lige er det
>jeg mangler.

Det er nu ikke mig, men Lauritz Jensen, som for et års tid siden var
meget aktiv i denne gruppe. Æres den som æres bør

> [...]
>End Function
>
>Jeg skal ikke bruge Now men en variable der hedder dato og der er kun dato

Det lyder underligt for mig.
*Værdien* i Dato/Tid-felter i fx en Access-database omfatter både dato
og tid - uanset at du måske har formatteret den til kun at *vise* dato
eller tid.

Derfor er der i mit hoved ingen grund til at ændre funktionen. - Men
du kan selvfølgelig have en grund, som jeg ikke har tænkt på :)

Hvis du alligevel vil ændre den, kan du enten sætte tiden til 0:00:00
(som databasen formentlig selv gør pr. default, hvis du kun indsætter
en dato) - det kunne se sådan ud:

Function DateToSql(Value)
DateToSql = "DateSerial(" & Year(Value) & ", " & _
Month(Value) & ", " & _
Day(Value) & ") + " & _
"TimeSerial(" & Hour(0) & ", " & _
Minute(0) & ", " & _
Second(0) & ")"
End Function

Eller du kan simpelthen skære TimeSerial-delen af:

Håber det har hjulpet dig på vej.

Good luck!

--
Jørn Andersen,