Nedsivningsanlæg som samlesæt?
Fra : MrT

Dato : 21-08-02 11:19

I forb. med et sommerhusbyggeri skal vi sørge for et nedsivningsanlæg.
Så vidt jeg har forstået, vil det sige en septic-/bundfældningstank og en
fordelerbrønd - right?

Jeg har talt med en kloakmester, der gør meget i området, og har fået et
prisoverslag.

Nu er jeg så blevet nysgerrig.
Sådan et anlæg må der jo være mange af, især i sommershusområder, så er der
ikke opfundet et eller andet 'byggesæt', evt. noget gør-det-selv?

/Thomas, Aalborg

Fra : Martin Christiansen

Dato : 21-08-02 11:58

"MrT" <TJP@mail.Sonofon.DK> skrev i en meddelelse
> Nu er jeg så blevet nysgerrig.
> Sådan et anlæg må der jo være mange af, især i sommershusområder, så er
der
> ikke opfundet et eller andet 'byggesæt', evt. noget gør-det-selv?

Jeg tror dog ikke at man selv må lave et nedsivningsanlæg. Der skal man nok
være aut. kloakmester.

- Martin

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 22-08-02 10:21

"MrT" <TJP@mail.Sonofon.DK> wrote in message
> [...]
der
> ikke opfundet et eller andet 'byggesæt', evt. noget gør-det-selv?

Råd og Dåd har tidligere annonceret med noget nedsivningsanlæg, vist nok
beregnet for regnvand... Men kloakdelen skal godkendes af Teknisk
Forvaltning, og være udført 'autoriseret'...

Fra : SB

Dato : 21-08-02 20:59

> [...]
der
> ikke opfundet et eller andet 'byggesæt', evt. noget gør-det-selv?

Du kan købe en færdig septictank i plastic, ikke ved det den er billiger end
at stykke en sammen i beton.
Der findes vist ikke nogen gør det selv løsning, da hvis du skal have den
godkendt af kommunen, kræver en underskrift fra en autoriseret kloakmester.

/Søren

Fra : Christiansen

Dato : 24-08-02 06:59

Hej
Jo der er flere "samlesæt " på markedet. Men for at få anlæget godkendt skal
det udføres af en autoriseret kloakmester og synes af kommunens tekniske
forvaltning.
Et prisoverslag som ligger mellem 25000 og 35000 er rimeligt alt efter
omsændighederne.
mvh Finn
MrT <TJP@mail.Sonofon.DK> skrev i en
nyhedsmeddelelse:01c248fc$db8b1980$522912ac@pc3769...