Unix System!
Fra : Macro_nit

Dato : 19-02-01 11:36

Hej!

Hvilke Unix styresystem + Version kan en gammel Sun Sparc 2 trække??

Jan!

Fra : Christian Dueholm Ch~

Dato : 19-02-01 11:48

In article <96qsp1$o0c$1@news.inet.tele.dk>, Macro_nit wrote:
>Hej!
>
>Hvilke Unix styresystem + Version kan en gammel Sun Sparc 2 trække??

Alle versioner af NetBSD
Alle versioner af OpenBSD
Formentlig diverse inkarnationer af Linux
SunOS 4.x og sikkert også 3.x
Alt efter hvor meget memory du har (og hvad du forventer af performance)
kan du også køre Solaris 2.4 2.5 2.5.1 2.6 og muligvis 7 og 8

Det er muligt at der ikke er support for en SS2 i Solaris 7 og 8, det
kan jeg ikke lige huske.

--
Christian D. Christensen

"I think the sum of intelligence on the internet is constant. Only the
number of lusers grows..." - Uwe Ohse in the monastery

Fra : Mads Hugo Pedersen

Dato : 19-02-01 12:52

On 19 Feb 2001, Christian Dueholm Christensen told this:

Jeg har en sparc 1 der kører OpenBSD 2.8 som min firewall, den kører som
en drøm (den er fra 1989!)

> [...]
> køre Solaris 2.4 2.5 2.5.1 2.6 og muligvis 7 og 8
>
> Det er muligt at der ikke er support for en SS2 i Solaris 7 og 8, det

Der er ikke support for Solaris 8 på en SS2 (sun4c)!
sun4m arkitekturen (fx. en Sparc 4) er den mindste der kan køre Solrais
8.

/M@ds
--
God? Root? What is the difference?

Fra : Christian Dueholm Ch~

Dato : 19-02-01 15:09

In article <4w3u25qlwkq.fsf@ninka.miba.auc.dk>, Mads Hugo Pedersen wrote:
>On 19 Feb 2001, Christian Dueholm Christensen told this:

>Jeg har en sparc 1 der kører OpenBSD 2.8 som min firewall, den kører som
>en drøm (den er fra 1989!)

Jeg har selv en Classic som OpenBSD firewall. Det er utroligt hvad man
kan få ud af gammelt jern.

>Der er ikke support for Solaris 8 på en SS2 (sun4c)!
>sun4m arkitekturen (fx. en Sparc 4) er den mindste der kan køre Solrais
>8.

Jeg mente nok det var sådan noget i den stil, men jeg havde ikke lige
nogen release notes ved hånden.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 19-02-01 20:18

chch@freesbee.wheel.dk (Christian Dueholm Christensen) writes:
> Jeg har selv en Classic som OpenBSD firewall. Det er utroligt hvad man
> kan få ud af gammelt jern.

Jeg tror jeg snart skal lege lidt med en af de SS4 eller U1[1] der
står og keder sig efter vi kørte Sunray ud... Heldigvis er der også
et hme SBUS kort der ikke laver noget

[1] Jo mindre strøm og larm jo bedre. Jeg har jo ikke en maskinstue
herhjemme som visse andre Århusianere.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Allan Joergensen

Dato : 19-02-01 21:13

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> wrote:

>Jeg tror jeg snart skal lege lidt med en af de SS4 eller U1[1] der
>står og keder sig efter vi kørte Sunray ud... Heldigvis er der også
>et hme SBUS kort der ikke laver noget

Jeg har et helt rackskab Netra'ere - De larmer og varmer bare af helvede
til ;)

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-02-01 22:17

On 19 Feb 2001 20:18:05 +0100, Lars Balker Rasmussen wrote:

>Jeg tror jeg snart skal lege lidt med en af de SS4 eller U1[1] der
>står og keder sig efter vi kørte Sunray ud... Heldigvis er der også
>et hme SBUS kort der ikke laver noget

Onde dig, og min SS10 har en memory fejl, alle mine build worlds dør
med sig11

>[1] Jo mindre strøm og larm jo bedre. Jeg har jo ikke en maskinstue
> herhjemme som visse andre Århusianere.

Han er også ekstrem ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 19-02-01 15:16

Mads Hugo Pedersen <madsp@miba.auc.dk> writes:

> On 19 Feb 2001, Christian Dueholm Christensen told this:

> Jeg har en sparc 1 der kører OpenBSD 2.8 som min firewall, den kører som
> en drøm (den er fra 1989!)

Den billige version til 143.000 eller den med accelereret grafik?

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Mads Hugo Pedersen

Dato : 19-02-01 15:44

On 19 Feb 2001, Peter Dalgaard outgrape:

> Den billige version til 143.000 eller den med accelereret grafik?

Jeg fik den leveret med et Turbo GX frame buffer kort og en 21" skærm
for to kasser øl

Kortet og skærmen kom selvf. fluks på min Sparc 4 arbejdsstation, så den
kører med to 21" skærme

/M@ds
--
An expert is a man who has made all the mistakes,
which can be made, in a very narrow field.