røgalarm hyler uden røg...
Fra : Mats

Dato : 21-08-02 08:30

Hej, hvordan kan det være at mit nyindkøbte røgalarm(JO-EL) pludseligt
begynder at hyle mit om natten?(nej, det er ingen åben ild, cigarretter e.
lign.) Vores gamle alarm begyndte også støje midt om natten, men da det var
temmeligt gammelt troede jag det var støv eller lignende!Kan et røgalarm
udløses af andet end røg? Ex. insekter, støv eller dårligt batteri?
mvh Mats

Fra : Keld Nygaard

Dato : 21-08-02 08:44

"Mats" <mats@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> temmeligt gammelt troede jag det var støv eller lignende!Kan et røgalarm
> udløses af andet end røg? Ex. insekter, støv eller dårligt batteri?

Hyler eller bibber den?
Hvis den kommer med nogle enkelte blib med faste intevaller, så er det fordi
den trænger til et nyt batteri...

mvh

Keld Nygaard

Fra : Bufas

Dato : 21-08-02 21:58

"Keld Nygaard" <keld@wapse.dk_fjerndette> skrøv i
> Hyler eller bibber den?
> Hvis den kommer med nogle enkelte blib med faste intevaller, så er det
> fordi den trænger til et nyt batteri...

Ja... Den bibber først... men jo mere den løber tør for batteri, desto mere
larmer den.

Mange hilsner

Bufas, som sukker over røgalarmen sætter igang, hver gang der steges
frikadeller eller bages pandekager *G* Men så VED man da den virker

ICQ# 44 63 61 65

http://hundelink.homepage.dk

Fra : Mats

Dato : 21-08-02 22:50

> Hyler eller bibber den?

den hyler i cirka 5-10 sekunder(svært at sige eksakt da vi vågnede af det).
Det skete 2 ggr i nat, efter anden gang tog jeg den ned og fjernede
batteriet. Om morgenen koblede jag den til igen, intet hyleri efter det, men
vad sker det i nat...? Det kan nok ikke være et dårligt batteri da jeg købte
alarmet for en måned siden.
mvh Mats

Fra : JPo

Dato : 22-08-02 22:54

> [...]
men
> vad sker det i nat...? Det kan nok ikke være et dårligt batteri da jeg

Vores begynder at hyle når batteriet er opbrugt.

JPo

Fra : Keld Nygaard

Dato : 23-08-02 07:37

Det kan nok ikke være et dårligt batteri da jeg købte
> alarmet for en måned siden.

Det er min erfaring at det sjældent er de bedste batterier der sidder i den
slags issenkram når man køber det.
I de røgalarmer jeg har, bruger jeg kun Duracell (Ikke for at gøre reklame,
men det er sk... gode batterier). Hvert år til jul (det er nemt at huske)
skifter jeg alle batterierne ud, hvad enten de er flade eller ej...

Så er jeg sikker på at alarmerne ikke løber tør for strøm...

/keld

Fra : DAN RENÉ JENSEN

Dato : 22-08-02 22:08

Mats <mats@city.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ajvfhr$2irf$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> temmeligt gammelt troede jag det var støv eller lignende!Kan et røgalarm
> udløses af andet end røg? Ex. insekter, støv eller dårligt batteri?

Jeg har ingen forklaring, men har selv været ude for det samme 2 gange om
natten i denne uge.
Den hyler i nogle sekunder, som hvis der var ild. Det er ikke tale om de små
bip som kommer ved trang til nye batterier (disse er næsten og lige blevet
udskiftet).
Hvad kan det være?
Dan

Fra : Susanne Christensen

Dato : 25-08-02 20:02

Der er så vidt jeg ved, også noget med, at alarmerne er følsomme overfor
luftfugtighed.

Jeg har i hvert fald en alarm, som går i gang, når vi har været i bad, og
kommer til at lukke fugten ud i gangen - hvor alarmen sidder - i stedet for
ud af vinduet i badeværelset.

Her i sommerheden er den også pludselig gået i gang en eftermiddag, hvor
luftfugtigheden var over 75% (vi har måler på).

Det er disse oplevelser, som får mig til at tro, at alarmen også er følsom
overfor høj luftfugtighed - men altså, det er ikke noget jeg ved!

Mvh
Susanne