Defekte varer
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 20-08-02 21:35

Hej Gruppe.

Jeg har nogle spørgsmål til jer - måske kan i svare på nogle af dem.

Jeg har et autopære import firma, hvor jeg importerer kvalitets autopærer
fra Østen.
På et tidspunkt fik jeg nogle pærer, hvor ca. 20 stk. var beskadiget under
fragten.
Jeg har betalt miljøafgift af allesammen, men kan selvfølgelig ikke sælge
dem.

Er det muligt at få refunderet afgiften?
Kan jeg trække noget fra på selvangivelsen?
Ellers andet?

Med venlig hilsen

Michael Jørgensen
www.auto-lys.dk

Fra : alexbo

Dato : 21-08-02 17:47

Michael Jørgensen <mich.j@stofanet.dk> skrev

> Kan jeg trække noget fra på selvangivelsen?

Næh, de pærer du sælger lægger du vel heller ikke til på selvangivelsen,
det hele fremgår jo af dit regnskab.

Med hensyn til afgiften, kan det da ikke være værd at rode med.

mvh
Alex Christensen

Fra : JørgenE

Dato : 24-08-02 01:00

> [...]
> det hele fremgår jo af dit regnskab.
>
> Med hensyn til afgiften, kan det da ikke være værd at rode med.

Dårligt svar - kan man få afgiften tilbage eller kan man ikke?

Ring til Told & Skat i din region - de er normalt flinke og dygtige til at
svare korrekt!

Mvh. JørgenE