Opsætning af ASUS trådløs pcmia og accespo~
Fra : Jan M

Dato : 21-08-02 07:09

Hej NG

Omkring jul købte jeg ASUS' trådløs pcmia kort samt deres eget accespoint.
Begge dele virkede perfekt under win98 og 2000. For 3 mdr. siden skiftede
jeg så til XP prof DK, og efter pcmia kortet var sat i den bærbare virkede
alt som det plejer - Næsten. Netværket virker men opsætningssoftwaren vil
ikke køre og jeg kan derfor ikke ændre krybteringer og mac-adresser osv.

Jeg har skrevet til Firmaet hvor jeg har købt produkterne, men de kan ikke
gøre meget idet ASUS kommer med det svar at man bare kan bruge win2000
driveren til pcmia kortet så skulle dte kunne køre - Hvilker jo også er
rigtigt det er bare ikke driveren jeg havde et problem med.

Så hvis der er nogen der har haft samme problem og fundet en løsning, så hit
med den

Jan M

Fra : ZipZap

Dato : 21-08-02 12:25

> [...]
> ikke køre og jeg kan derfor ikke ændre krybteringer og mac-adresser osv.

Jeg har et 3com trådløst netværk, og XP har da fuld support for mit PC-Card
når jeg blot har indlæst driveren. Jeg kan ændre min kryptering uden
problemer. MAC addr kan jeg dog ikke ændre.

Fra : Jan M

Dato : 21-08-02 13:01

"ZipZap" <ZipZap_NoSpam_@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> når jeg blot har indlæst driveren. Jeg kan ændre min kryptering uden
> problemer. MAC addr kan jeg dog ikke ændre.

Ja, men det er opsætningen af accespointet der ikke vil virke og ligeledes
krypteringen på Pc-cardet.

Godt hvis for dig hvis 3-coms produkt virker med XP, men som sdagt har jeg
ikke haft samme held med ASUS'

Jan

Fra : ZipZap

Dato : 22-08-02 06:35

> Ja, men det er opsætningen af accespointet der ikke vil virke og ligeledes
> krypteringen på Pc-cardet.

Er der ikke web interface på det, eller skal man bruge et bestemt program ?

> Godt hvis for dig hvis 3-coms produkt virker med XP, men som sdagt har jeg
> ikke haft samme held med ASUS'

Når du har installeret driveren kan XP så ikke se at det er et Wireless Card
?

Fra : Jan M

Dato : 22-08-02 08:08

> Er der ikke web interface på det, eller skal man bruge et bestemt program
?

Det er et spicielt program !!

> Når du har installeret driveren kan XP så ikke se at det er et Wireless
Card
> ?

jo det kan den godt, der er ikke noget problem med selve driveren det er kun
det spiciale opsætnings program som ikke vil køre.

Fra : ZipZap

Dato : 22-08-02 16:22

> jo det kan den godt, der er ikke noget problem med selve driveren det er
kun
> det spiciale opsætnings program som ikke vil køre.

Hvad hvis du ændre i opsætningen til programmet så det emulere fx Win98 ?

Højre klik på iconet og vølg settings.

Fra : Jan M

Dato : 23-08-02 11:07

Det har jeg ikke prøvet - god idé jeg takker.

Jeg skal på ferie idag så der går en lille uge før det kan prøves ÆV!

Jan