ECS K7S5A problem ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-08-02 22:28

Min bror har en AMD 1333 TB som sidder på et ECS K7S5A bundkort.
Problemet er at maskinen ikke altid lader sig starte, forstået på den måde
at den engang i mellem gør følgende:
Når man trykker på power knappen, så tænder Power-on led + HD led på
kabinettet, samt led'erne på både cd-rom og brænder begynder at blinke og
blæserne (PSU + CPU) starter op, men så heller ikke mere, ikke noget signal
til skærmen og heller ikke nogle (fejl) bip eller andet.
Min første indskydelse var så at det var PSU der var defekt (Codegen
miditower 300W), så vi satte en ny 300W PSU i maskinen, men nøjagtigt samme
resultat. Det er dog kun engang i mellem at den driller, og når den ikke
driller så kører den fint, uden problemer.
Er der nogen der kender til dette problem ? og evt. har en løsning ?
Er det bundkortet der er defekt ?

Mvh
Per

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 21-08-02 05:19

Per Beer Hansen <perbeer@bigfoot.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d62b467$0$87307$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Min bror har en AMD 1333 TB som sidder på et ECS K7S5A bundkort.

Jeg vil gætte på at det er grafikkortet der mister kontakten med soklen en
gang
imellem. På dette bundkort skal man være meget omhyggelig med at trykke
grafikkortet ordentligt på plads.Du skal også være opmærksom på om cpu
køleren laver resonanser der får bundkortet til at vibrere. Selv ganske små
vibrationer kan gøre at grafikkort og bundkort mister kontakten med hinanden
i perioder.

Mvh. Finn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-08-02 14:07

"FINN EGMOSE" <fimus@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
små
> vibrationer kan gøre at grafikkort og bundkort mister kontakten med

Maskinen har fået et nyt grafik kort, for ca. 4 måneder siden, og problemet
var der både før og efter, dog ikke så ofte som nu.
Så måske det lige skal tjekkes.
Har dog lige fået svar pr. e-mail fra forhandleren, og han skriver at det
muligvis kan hjælpe med en BIOS opdatering, så det skal jo nok også prøves.
Mange tak for hjælpen.

Mvh
Per

Fra : Streamer@mail.dk

Dato : 23-08-02 12:02

> [...]
> Har dog lige fået svar pr. e-mail fra forhandleren, og han skriver at det
> muligvis kan hjælpe med en BIOS opdatering, så det skal jo nok også

Hmm, det var nok det første jeg ville gøre, hvis det ikke virkede!
Har dog selv lige haft samme problem som dig, det viste sig at
være stikkene i skærmstikket der var knækket.
Nyt stik og det hele fungerede perfekt og gør det endnu!

Mvh.
Mikael

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-08-02 12:07

<Streamer@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, det var nok det første jeg ville gøre, hvis det ikke virkede!

Min bror er af den type der overhovedet ikke ved noget som helst om PC'ere,
så det bliver mig der skal gøre det for ham.
Jeg skal til Kalundborg i dag for at hente den, og så må vi jo se.

> Har dog selv lige haft samme problem som dig, det viste sig at
> være stikkene i skærmstikket der var knækket.

Han har prøvet med en anden skærm, dog uden at det hjalp.

Mvh
Per

Fra : Streamer@mail.dk

Dato : 23-08-02 13:59

"Per Beer Hansen" <perbeer@bigfoot.com> skrev:
> Min bror er af den type der overhovedet ikke ved noget som helst om
PC'ere,

Så er det jo klart ;)

> så det bliver mig der skal gøre det for ham.

Jaa, det er jo godt at få nogle gode råd inden man går igang.

> Jeg skal til Kalundborg i dag for at hente den, og så må vi jo se.

Held og lykke.

> Han har prøvet med en anden skærm, dog uden at det hjalp.

Så er det ihvertfald ikke det, som min gamle fejlede.

/Mikael

Fra : Streamer@mail.dk

Dato : 23-08-02 14:21

Hej Peer,

jeg har lige snakket med www.restlageret.com hvor jeg har
købt mit ECS K7S5A bundkort, fordi den ikke gjorde helt
som jeg gerne ville have den til!
For det første var processoren ca. 80grader varm,
jeg kunne ikke få lov til at opdatere BIOS og
første gang jeg startede den op skrev den, at
batteriet næsten var tomt.

Processoren var så varm, fordi jeg havde vendt
køleren forkert - det kunne man sgu' ikke før i tiden!
Det var muligvis også grunden til at en BIOS-opdatering
ikke var mulig.

Første gang et bundkort installeres, skal man jo ind og
gendanne indstillingerne eller optimere dem og så gemme
bagefter.
Gøres dette ikke, skriver den at batteriet næsten er tomt.

Jeg håber du eller andre kan bruge dette til noget.

Mvh.
Mikael
- Der giver Restlageret et ordentligt skulderklap ;)
Nu er dette jo min signatur, så må man gerne reklamere:
- www.Restlageret.com sælger ECS K7S5A til 400,-

Fra : AJC

Dato : 23-08-02 21:52

<Streamer@mail.dk> wrote in message

[snip]

> Processoren var så varm, fordi jeg havde vendt
> køleren forkert - det kunne man sgu' ikke før i tiden!

Det burde man altså heller ikke kunne nu!

[snip]

> - Der giver Restlageret et ordentligt skulderklap ;)

Hvorfor? Det er forhåbentlig almindelig kundeservice at hjælpe!

[snip]

Mvh
AJC.

Fra : Bachelor®

Dato : 23-08-02 22:30

"AJC" <benny@abba.se> skrev i en meddelelse news:3d66a07e$0$87316$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> <Streamer@mail.dk> wrote in message
>
> [snip]

> Det burde man altså heller ikke kunne nu!

Hvad mener i med forkert - så luften "suges" fra køleribberne ? er det
tilfældet tvivler jeg på, at der skulle have nogen negativ effekt da nogle
kølere som standard gør det, med bedre virkning end en "normal".

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-09-02 16:01

"Bachelor®" <please@no.mail.dk> skrev:
[Køler vendt forkert]
> Hvad mener i med forkert - så luften "suges" fra
> køleribberne ?

Nej, på en TT Silent Viking
<http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v7.htm>
skal den vende én bestemt vej, se evt. billedet taget
fra bunden af køleren.
Kobberpladen sidder ikke midt på kølere, det betyder
at sætter man den forkert køler den ikke godt nok.
Det havde jeg gjort.

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-09-02 15:57

"AJC" <benny@abba.se> skrev:

> Det burde man altså heller ikke kunne nu!

Det kunne man.

> Hvorfor? Det er forhåbentlig almindelig kundeservice at
> hjælpe!

Ja, men det er sjældent forhandlerne ved hvad de
snakker om og derved kan give en ordentlig hjælp.

/Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-02 07:29

"Per Beer Hansen" <perbeer@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> driller så kører den fint, uden problemer.
> Er der nogen der kender til dette problem ? og evt. har en løsning ?

Jeg har en erindring om at, i hvert fald version 1.x af, dette kort havde
problemer med TB1333 og TB1400.

Hvis det er tilfældet bør du kunne finde mere information om det på
OCworkbench forum:

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4

Claus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-08-02 14:08

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en erindring om at, i hvert fald version 1.x af, dette kort havde
> problemer med TB1333 og TB1400.

Jeg har lige fået at vide fra forhandleren, at en BIOS opdatering muligvs
vil hjælpe, så det skal lige prøves.

> Hvis det er tilfældet bør du kunne finde mere information om det på
> OCworkbench forum:
>
> http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4

Jeg synes ikke lige umiddelbart finde noget derinde

Mvh
Per

Fra : Søren

Dato : 23-08-02 20:40

> Jeg har en erindring om at, i hvert fald version 1.x af, dette kort havde
> problemer med TB1333 og TB1400.

Nej de første versioner virker perfekt med TB1333 og TB1400.
Det er først efter de versioner der under støtter XP'eren
som der kan genkendes ved et XP mærkat,
der bliver problemer med TB1333 og TB1400.

M.v.h Søren

Fra : Bear

Dato : 21-08-02 13:05

Begynder den at indlæse Windows når der er sort skærm?

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-08-02 14:09

"Bear" <bdr@NOSPAM.sol.dk> skrev i en meddelelse
> Begynder den at indlæse Windows når der er sort skærm?

Nej, der sker ikke andet end at lamperne lyser/blinker og blæserne kører.

Mvh
Per

Fra : Streamer@mail.dk

Dato : 23-08-02 12:03

> Nej, der sker ikke andet end at lamperne lyser/blinker og blæserne kører.

Hmm, så virker mit første forslag nok ikke alligevel.
Undskyld ulejligheden ;)

Mvh.
Mikael