Optagelsesprøve hos politiet
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 20-08-02 18:57

Hejsa

Håber ikke dette er OT, men kunne ikke finde anden egnet gruppe.

Jeg vil gerne søge ind til politiet, og vil gerne være så godt forberedt til
optagelsesprøverne, som overhovedet muligt.
Er der nogen som måske kan fortælle lidt mere om hvad prøverne går ud på?
Jeg har hørt at man skal løbe og svømme til den fysiske prøve, men hvor
langt er det?

Og hvad med den skriftlige prøve, hvad kan man vente der?

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh
Hans Mouridsen

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 20-08-02 19:37

In article <3d6282db$0$88361$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Hans Mouridsen claimed the following:

Du kan læse en del om dem på www.politi.dk.

> Er der nogen som måske kan fortælle lidt mere om hvad prøverne går ud på?
> Jeg har hørt at man skal løbe og svømme til den fysiske prøve, men hvor
> langt er det?

Jeg har ikke hørt at man skal svømme - men på den anden side kan jeg heller ikke
afvise det. Du skal klare "Kubes testen" ved løb, dvs. 2000meter på under 12
minutter. Derudover skal du vist kunne tage 15 arm- og mavebøjninger.

> Og hvad med den skriftlige prøve, hvad kan man vente der?

En diktat svarende til 10. klasses niveau, så vidt jeg ved - man behøver jo ikke
at være student for at søge ind.

--
Anders Vind Ebbesen
"Any doctrine that weakens personal responsibility for judgement and for action

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 21-08-02 15:51

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> wrote in message
> [...]
heller ikke
> afvise det. Du skal klare "Kubes testen" ved løb, dvs. 2000meter på

Hvis det er Cooper testen, så er kravet mindst 2400 meter på 12 min. Da
jeg var værnepligtig var der kun enkelte, der havde problemer med det.