? ang. modem til modem opkobling i win 98
Fra : Christian Lauritzen

Dato : 20-08-02 16:35

Hej
Jeg skal have koblet en enkelt fjern pc der sidder helt alene sammen med et
lille lokalnetværk via 2 modemer. Hvordan kan dette lade sig gøre??
Alle pc´erne må gerne kunne ringe op via det modem der sidder ved "modem
serveren" og når en er koblet på kunne det være fedt og smart hvis alle
pc´erne på lokalnetværket kunne se den pc der er koblet op til. Det hele
skal foregå i windows 98 da det er det jeg har. Kan man evt. bruge wingate
og hvordan? ingen af pc´erne skal kobles på internettet p.g.a sikkerheden.

Håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig

M.V.H. The DuDe

Fra : BFC Trekanten

Dato : 26-08-02 13:58

Prøv (frit efter hukommelsen):
På din "modemserver" installer opkaldsserver via windowskontrolpanel
tilføj/fjern programmer / windowsinstallation. Hop til mappen netværk via
modem. aktiver opkaldsserver. Du skal så vidt jeg husker angive bruger navn
og adgangskode.. Nu skulle der gerne tænde en lampe på dit modem der betyder
at modemmet lytter efter opkald.

På den maskine der ringer op: skal du konfigurerer en opkaldsforbindelse
(ligesom til din ISP) tlfnr. er det nummer dit moden sidder på, hak af "log
på netværket", konfigurer protokollerne (sørg for at der ikke er nogen
konflikter), brug brugernavn og adgangskode du angav i opkaldsserveren.

Virker det ?

Så vidt jeg husker kan een maskine ikke både være opkaldsserver og placere
et opkald - klient - du må vælge...

Mvh Torben