Studenter nelliker i drivhus
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 20-08-02 16:24

Kære gruppe !

Jeg er hel "grøn" med drivhus og have, og jeg har lige et spørgsmål. Her i
foråret købte jeg et brev med studenternellikerfrø, mente at jeg ville have
lidt blomster i mit drivhus. Jeg plantede dem og de kom fint op, de er
blevet til nogle grønne planter ca. 25 cm. med masser af blomst. En bekendt
mener så at planten er 2-årig og at der således først kommer blomst på til
næste år ??? hvad gør mand ? skal de plantes ud ? eller lægges i kælder
eller hvad ??

På forhånd tak

Thomas

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 20-08-02 16:28

UBS - skrev masser an blomst, men mente masser af grønt og uden blomst....
undskyld ?

Thomas

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-08-02 17:43

On Tue, 20 Aug 2002 17:23:38 +0200, "Thomas Jørgensen"
<thomas@overvindinge.dk> wrote:

> [...]
>næste år ??? hvad gør mand ? skal de plantes ud ? eller lægges i kælder

De er to-årige. Dvs. det første år gror de store, først andet år kommer
der blomst. De kan plantes ud i haven, men de kan helt sikkert også
blive stående i drivhuset, der vil de blomstre tidligere end hvis de
bliver plantet ud.

http://www.gartneriet.dk