Asus A7A-E: ATA66drev i ATA133bundkort
Fra : Trygleren

Dato : 20-08-02 14:17

(1)
Jeg har pt tænkt mig at opgradere min AMD Salatslynge til en XP 1900. Jeg
har nogle ret store SD-ram moduler, så jeg har valgt Asus A7A266-E kortet,
for at kunne starte med dem, og så senere opgradere til DDR-ram.
Mit problem er at på Asus side
(http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7a266-e/specification.htm) står der at
kortet understøtter ATA100/133 og min ene harddisk er ATA66. Vil jeg nu få
problemer med dette? Jeg er godt klar over at en 133-harddisk sagtens kan
arbejde langsommere. F.eks. ATA66, men det her er jo lidt omvendt. Kan
bundkortet godt tage en ATA66?

(2)
Hvad er forskellen på XP 1800, 1900 osv.? Er det samme processor der er
overclocket, eller er de forskellige? Best buy?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars Winther

Fra : Martin K

Dato : 20-08-02 15:32

Trygleren wrote:
> [...]
> Hvad er forskellen på XP 1800, 1900 osv.? Er det samme processor der
> er overclocket, eller er de forskellige? Best buy?

Husk at sæt FUT når du X-poster!
FUT: news:dk.edb.hardware

--
Martin K

Fra : Trygleren

Dato : 20-08-02 15:36

Øhh, hvad?
Jeg er ganske ny i de forums/nyhedsgrupper her - hvad er det liiiige at FUT
er? Fisk Uden Trawler?

Fra : Trygleren

Dato : 20-08-02 15:38

HOV!! Hvad f.... laver den tråd der?!? Jeg svarede i
dk.edb.hardware.bundkort ?!?!?
Det kører bare for tiden...

Fra : Martin K

Dato : 20-08-02 15:43

Trygleren wrote:
> HOV!! Hvad f.... laver den tråd der?!? Jeg svarede i
> dk.edb.hardware.bundkort ?!?!?
> Det kører bare for tiden...

FUT = Follow Up To. Indlægget fræser hen i den gruppe hvor hovedparten af
diskutionen kører. Hvis du stille samme spørgsmål i to forskellige fora, er
det fuldkommen umuligt at holde styr på...

Se endvidere: http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

--
Martin K

Fra : Trygleren

Dato : 20-08-02 16:08

Okay, der står altså ikke noget om FUT. Hvad er det helt præcist jeg skal
gøre? Eller sætte?
Undskyld ignoransen... =)

Fra : Martin K

Dato : 20-08-02 19:49

Trygleren wrote:
> Okay, der står altså ikke noget om FUT. Hvad er det helt præcist jeg
> skal gøre? Eller sætte?

Du bruger OE6 ser jeg. Lige før du sender dit indlæg, smutter du lige op i
vis > alle brevhoveder. Derefter er der en linie under den der hedder
'Nyhedsgrupper' eller 'Newsgroup' alt efter om din version er dansk eller
engelsk. Pågældende linie hedder 'Follow Up To' (deraf FUT), eller
'Opfølgning til' svjh (så vidt jeg husker)... Her skriver du den/de grupper
den skal X-postes til. Men husk, at det ikke er velset at X-poste ret meget,
og typisk kan en spørgsmål sagtens holdes inden for een gruppe.

> Undskyld ignoransen... =)

Helt i orden

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 20-08-02 15:44

Trygleren wrote:
> Øhh, hvad?
> Jeg er ganske ny i de forums/nyhedsgrupper her - hvad er det liiiige
> at FUT er? Fisk Uden Trawler?

Jamen så velkommen da Kunne du ikke en anden gang svare *under* det du
svarer på, samt klippe det andet væk. Det er meget mere overskueligt.

Se evt.: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Martin K

Fra : Trygleren

Dato : 20-08-02 16:03

> Jamen så velkommen da Kunne du ikke en anden gang svare *under* det du
> svarer på, samt klippe det andet væk. Det er meget mere overskueligt.

Jeg skal gøre mit bedste =)

Fra : Martin K

Dato : 20-08-02 19:44

Trygleren wrote:
> Jeg skal gøre mit bedste =)

Super Det er bestemt ikke alle, der har har det godt med at man lige
nævner disse ting. Folk plejer for det meste at blive mugne, men det glæder
mig at du ikke tager det sådan. Det er nu engang nemmere hvis alle følger
samme standard...

--
Martin K

Fra : Trygleren

Dato : 20-08-02 20:21

> [...]
glæder
> mig at du ikke tager det sådan. Det er nu engang nemmere hvis alle følger

Der skal mere til at hidse mig op =) Men har godt bemærket en svingende
kammertone. Folk bliver lidt modige, når de ikke skal stå til ansvar for
hvad de siger(skriver).

Fra : Martin K

Dato : 20-08-02 20:26

Trygleren wrote:
> Der skal mere til at hidse mig op =) Men har godt bemærket en
> svingende kammertone.

Sådan er det vel når man diskuterer ting og sager

--
Martin K