Index Server
Fra : Ulla Djurhuus

Dato : 20-08-02 13:49

Jeg har fået lavet mig en søgefunktion ved hjælp af Index Server.
Jeg mangler dog en enkelt funktionalitet, nemlig datoen for
seneste opdatering af de fundne sider.
Altså en eller anden måde hvor jeg kan forbinde
document.lastModified til det enkelte dokument.
Min kode til at få skrevet det enkelte dokuments titel er
Response.Write("<b>Sidens titel:</b> " + oRs("DocTitle") + "<br
/>")
hvor oRs er rækkesætobjektet.
Hvis nogen skulle være i tvivl, så bruger jeg altså JavaScript.

Jeg ved det kan lade sig gøre men alle mine forsøg ender med fejl
eller i et tilfælde med at samtlige dokumenter fik datoen for
søgningen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 20-08-02 16:11

"Ulla Djurhuus" <fcweb@broby.dk> wrote in message
> [...]
> Min kode til at få skrevet det enkelte dokuments titel er
> Response.Write("<b>Sidens titel:</b> " + oRs("DocTitle") + "<br

Hvis du bruger SQL ala

"SELECT FileName, DocTitle, Path, Vpath, Rank, Write, Size,
Characterization
FROM SCOPE('Deep Traversal of ""/""')
WHERE CONTAINS('" & search & "') "
ORDER BY Rank DESC"

Kan du udskrive filens dato med

/Tobias

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 20-08-02 16:45

Mere specifikt kan du se de felter du har til rådighed på
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnproasp2/h
tml/catalogpropertiesattributes.asp

/Tobias

Fra : Ulla Djurhuus

Dato : 21-08-02 12:06

Hej Tobias
Tak for dit svar og for henvisningen.
Så skal jeg bare have konverteret datoformatet til noget mere læseligt, hvis du
også har et hint til det har du virkelig reddet min dag.
nvh
Ulla

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 21-08-02 18:47

> [...]
hvis du
> også har et hint til det har du virkelig reddet min dag.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/ht
ml/vsfctformatdatetime.asp
og kig evt. også på
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/iisref/html
/psdk/asp/eadg9s8i.asp
hvis ikke serveren er sat op til dansk locale.

/Tobias

Fra : Ulla Djurhuus

Dato : 23-08-02 09:20

Tobias Hinnerup wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Kan du udskrive filens dato med

> /Tobias
Det er virkeligt besynderligt.
Hvis jeg skriver:

Får jeg følgende datoformat:
Sidens dato: Wed Aug 14 11:25:09 UTC+0200 2002
(temmeligt ulæseligt)

Hvis jeg skriver:
Response.Write("<b>Sidens dato:</b> ")
Response.Write(oRs("Write"))
Response.Write("<br />")

Får jeg følgende datoformat:
Sidens dato: 14-08-2002 11:25:10
(smukt og læseligt)

Jeg fatter ikke hvorfor der er denne forskel.

mvh UD

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 23-08-02 11:26

> [...]
> Sidens dato: 14-08-2002 11:25:10
> (smukt og læseligt)
>
> Jeg fatter ikke hvorfor der er denne forskel.

Næ, jeg har ikke erfaret noget lignende. Kanske andre i gruppen ligger inde
med input på denne?

/Tobias