Tiscali vs.TDC
Fra : Jacob Larsen

Dato : 20-08-02 11:45

Jeg sidder og overvejer at få mig en ADSL linje, og har fundet ud af,
at Tiscali og TDC kan levere i mit område. Jeg har ikke fastnet
telefon, og har heller ikke brug for en, da jeg kan dække mit beskedne
forbrug med mobil.

Jeg skal nok bruge en router-løsning med fast IP, da det vil passe
bedst til mine behov.

Jeg lægger især vægt på en fornuftig news server med god
completeness(ikke nødvendigvis retention) i binære grupper. Ud over
det er upload hastighed ikke så vigtig.

Her er hvad jeg har kunnet opsnuse her i gruppen om de to udbydere:

Tiscali:

Kræver ikke fastnet

Har ikke så god kundeservice, og regningerne kommer kun en gang
imellem.

TDC:

Kræver fastnet.

Kan udføres som gør-det-selv installation, så installation er gratis.

Deres news server kører ikke så godt, men efter sigende skulle det
være under udbedring.

Ud fra dette ser det ud til, at jeg er bedst hjulpet med tiscali, men
jeg vil gerne høre om gode/dårlige erfaringer med tiscalis news
server, og jeg vil også gerne høre, om der er andet jeg burde vide
inden jeg binder mig i 6 måneder.

/Jacob Larsen

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 20-08-02 13:07

On Tue, 20 Aug 2002 12:45:02 +0200, Jacob Larsen
<jlar01@nospamkom.auc.dk> wrote:

<Snip>

> [...]
>jeg vil gerne høre om gode/dårlige erfaringer med tiscalis news
>server, og jeg vil også gerne høre, om der er andet jeg burde vide

Hvis det er en newsserver med god completeness så bør du ikke vælge
Tiscali. Det er kun binære grupper i dk hierakiet hvor der for
Tiscalis vedkommende kan være tale om god completeness.

I faktisk alle andre grupper er det på mystisk vis ikke muligt have
den samme grad af completeness.

TDC har ganske vist problemer med deres newsserver men man finder en
en grad af completeness der langt overstiger det som Tiscali er i
stand til at levere.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-08-02 13:24

Hej Jacob Larsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Tiscali:
>
> Kræver ikke fastnet

Korrekt.

> Har ikke så god kundeservice,

For en god ordens skyld vil jeg ekskursivt tilføje, at Kundeservice
ikke har noget med support at gøre, dvs. teknisk hjælp (som iøvrigt
fungerer glimragende).
Grunden til bemærkningen er, at nogle (fx TDC) teknisk hjælp for
kundeservice.

> og regningerne kommer kun en gang imellem.

De *kommer* altså hver gang blot stadig en 2-6 uger forsinket.

Mht. news er deres binære grupper udenfor dk-hierarkiet efter sigende
ikke så tilfredsstillende, som binærfreaks kunne ønske det. Men
personlig ved jeg ikke noget om det, da jeg ikke anvender binære
grupper.
Mht. tekstgrupper er deres newsservere fremragende. Man ved, den har
hikke eller Klaus leger, hvis det tager over et sekund fra man poster
til indlægget dukker op. Det sker _sjældent_.

Fast IP får du automagisk, uanset om du har lyst eller ej.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 20-08-02 16:31

Rudi Stegen wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

[...]

> [...]
> hikke eller Klaus leger, hvis det tager over et sekund fra man poster
> til indlægget dukker op. Det sker _sjældent_.

Det er efter mine erfaringer ikke helt sandt. Jeg oplevede gang på gang at
der i de ikke binære alt.* og sci.* grupper sjældendt var en completenes på
mere end 85%. Ind tilvidere har TeleDK lagt meget tæt på de 100 % i de
grupper. Jeg gætter på at det samme er tilfældet (eller måske endda værre
for de binære grupper).

[...]

--
Med Venlig Hilsen
H e n r i k B ø g h

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-08-02 14:38

Hej Henrik Bøgh, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det er efter mine erfaringer ikke helt sandt. Jeg oplevede gang på
> gang at der i de ikke binære alt.* og sci.* grupper sjældendt var
> en completenes på mere end 85%.

Jamen det hverken kan eller vil jeg da modsige.
Kun kan jeg sige, at jeg har haft - og har stadig - en del alt-grupper
inde og ikke har bemærket noget manglende, medmindre det er ret gamle
indlæg.

Desværre ligner de for mig potentielt interessante grupper i sci-
hieararkiet en sandkasse, hvorfor jeg skippede disse forlængst.
(Hvilket selvfølgelig ikke har noget med serveren at gøre, udover at
jeg ikke kan sige noget om min egen erfaring mht. disse).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Nicolai

Dato : 20-08-02 15:29

"Jacob Larsen" <jlar01@nospamkom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Tiscali:
> Har ikke så god kundeservice, og regningerne kommer kun en gang
> imellem.

Jeg har haft adsl i 2 år hos Tiscali, og jeg har _aldrig_ haft problemer med
kundeservice. Og mine regninger, kommer altså hver gang og rettidigt.

> [...]
> jeg vil gerne høre om gode/dårlige erfaringer med tiscalis news
> server, og jeg vil også gerne høre, om der er andet jeg burde vide

Folk oplever jo ting forskelligt, men jeg har været utrolig glad for min
linie hos Tiscali. Deres news server, virker upåklageligt til mit brug og
jeg bruger den hver dag.

--
*Nicolai

"Enhver fejltagelse vil hævde, at succes ikke er andet end held"

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 20-08-02 16:39

Jacob Larsen wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

[...]

> Jeg lægger især vægt på en fornuftig news server med god
> completeness(ikke nødvendigvis retention) i binære grupper. Ud over
> det er upload hastighed ikke så vigtig.

Hvis det er uden for dk.-hirakiet står der altså 1-0 til TeleDK.

[...]

> Tiscali:
>
> Kræver ikke fastnet

Alt efter om du har brug for det eller ej så står der 2-0 til TeleDK eller
1-1.

> Har ikke så god kundeservice, og regningerne kommer kun en gang
> imellem.

Jeg tror min gennemsnits tid for at komme igennem til kundeservice (eller
noget som helst andet hos Tiscali) er omkring 20 min. Hos TeleDK har det
for mig ikke taget mere end 5 min. Og sjældent mere end 2.

> TDC:

[...]

> Kan udføres som gør-det-selv installation, så installation er gratis.

Husk dog at du stadigvæk skal betale oprettelse.

> [...]
> jeg vil gerne høre om gode/dårlige erfaringer med tiscalis news
> server, og jeg vil også gerne høre, om der er andet jeg burde vide

Jeg har valgt TeleDK Bredbånd|ADSL med noget Siemens udstyr tingeling og jeg
syntes personligt at det virker meget bedre end med den Cisco 677 som
Tiscali udstyrrede mig med.
Jeg har også indtrykket af at kvaliteten af de forskellige forbindelser
(TeleDK vs. Tiscali) svinger meget alt efter hvor man er. Det er mit
indtryk at TeleDK generelt har mere stabile forbindelser i indre København
og Frederikshavn end Tiscali, mens Tiscali tilgengæld står stærkere i
f.eks. Århus og Aalborg samt Nordsjælland (ud fra det jeg har hørt fra
folk), så prøv at spørge rundt omkring i nabolaget hvordan det kører for
dem.

--
Med Venlig Hilsen
H e n r i k B ø g h

Fra : TBC

Dato : 21-08-02 10:17

"Henrik Bøgh" <this.email@does.not.work> skrev i en meddelelse

> [...]
> og Frederikshavn end Tiscali, mens Tiscali tilgengæld står stærkere i
> f.eks. Århus og Aalborg samt Nordsjælland

Jeg bor København N, min Tiscali forbindelse er ultra stabil og pisse hurtig
(ping) - Vidunderlig ved online gaming.

Jeg har venner der bor i StorKøbenhavn og København samt i Ålborg og omegn,
med forskellige udbydere. Generelt har alle dem i København området bedre
ping end dem jeg kender i Ålborg området, uanset udbyder og
hastighedskonfiguration ! ? ! ?? ...Til gengæld bor de fleste af dem med den
dårlige ping også langt fra deres [mindre] central (og kan ikke alle f.eks
få enhver hastighedskonfiguration grundet kobberbmåling)

C:\DOCUME~1\TBC>tracert www.dix.dk

Sporer rute til vhostip.hugin6.webhotel.net.uni-c.dk [130.228.2.98]
over et maksimum af 30 hop:

1 8 ms 9 ms 8 ms cr0.ynoe.worldonline.dk [213.237.127.69]
2 10 ms 10 ms 11 ms cr0.kh.worldonline.dk [213.237.127.11]
3 11 ms 10 ms 9 ms ATM6-0.105.cr0.pbv.worldonline.dk
[212.54.86.38]
4 13 ms 12 ms 11 ms ATM1-0-1.cr0.dix.worldonline.dk
[212.54.86.18]
5 12 ms 11 ms 11 ms ge6-0.val-dix1-core.bb.uni2.net [192.38.7.9]
6 13 ms 11 ms 12 ms srp1-0.val1-core.bb.uni2.net
[130.227.247.81]
7 15 ms 23 ms 12 ms pos8-0-0.nesa3.bb.uni2.net [130.227.1.238]
8 13 ms 12 ms 13 ms knet-lgb-uni2.uni-c.dk [130.228.5.2]
9 15 ms 13 ms 13 ms vhostip.hugin6.webhotel.net.uni-c.dk
[130.228.2.98]

Sporing fuldført.

TBC

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-08-02 00:28

On Wed, 21 Aug 2002 11:16:48 +0200, TBC wrote:

> [...]
> omegn, med forskellige udbydere. Generelt har alle dem i København
> området bedre ping end dem jeg kender i Ålborg området, uanset udbyder

Hvis du måler mod noget som står i Stor København, så er det vel ikke så
mærkeligt, der er ca. 5 ms i RTD fra Ålborg til København.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jacob Larsen

Dato : 21-08-02 12:39

Nu har jeg så kigget lidt på priserne fra de 2 selskaber, og når jeg
ikke skal bruge fastnet, er tiscali så meget billigere end TDC, at
hvis jeg ikke finder deres newsserver god nok, så dækker besparelsen
mere end prisen på en betalings server. Så jeg vil nok forsøge mig med
tiscali først, og kun bestille TDC, hvis der ikke er kobber nok.

/Jacob Larsen

Fra : TBC

Dato : 21-08-02 13:19

> [...]
> mere end prisen på en betalings server. Så jeg vil nok forsøge mig med
> tiscali først, og kun bestille TDC, hvis der ikke er kobber nok.

Det er i særlig grad uploaden der er billigere hos Tiscali vs TDC (Med
undtagelse af Boomtown ADSL)

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-08-02 14:47

Hej Jacob Larsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> hvis jeg ikke finder deres newsserver god nok, så dækker besparelsen
> mere end prisen på en betalings server.

Mht. udenlandske binærgrupper - sådan alment set - er det under alle
omstændigheder den optimale løsning uanset ISP.

Hvis du kigger en uges tid tilbage i enten denne her gruppe eller
<news:dk.edb.internet.udbydere> (jeg husker ikke hvilken, men tror det
er sidstnævnte), har Klaus og Barry nogle indlæg om problematikken.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Merk Würdichliebe

Dato : 21-08-02 20:42

On Wed, 21 Aug 2002 13:39:14 +0200, Jacob Larsen
> [...]

>mere end prisen på en betalings server. Så jeg vil nok forsøge mig med
>tiscali først, og kun bestille TDC, hvis der ikke er kobber nok.

Det lyder som den rigtige løsning.
Den sidste måned har ca. 20% af indlæg manglet i de udenlandske
grupper hos TDC, ved multipart indlæg er resultatet katastrofalt.
Så du skal under alle omstændighedder have en betalingsserver til
news.

-
Merk Würdichliebe

When one door closes another door opens

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 23-08-02 10:41

On Wed, 21 Aug 2002 21:42:00 +0200, Merk Würdichliebe
<merkwurd@netscape.net> wrote:

> [...]
>grupper hos TDC, ved multipart indlæg er resultatet katastrofalt.
>Så du skal under alle omstændighedder have en betalingsserver til

Det er rigtigt at man er nød til at have en betalingsserver, men hos
TDC, modsat Tiscali, kan man hente broderparten af det og så hente
resten på betalingsserveren. Hos Tiscali er man nød til at hente 100%
på betalingsserveren og da man afregner med ejeren af
betalingsserveren pr. downloadet MB så bliver et abonoment hos Tiscali
langt dyrere end et abonoment hos TDC.

Fra : Soeren Rasmussen

Dato : 29-08-02 17:05

Jacob Larsen <jlar01@nospamkom.auc.dk> wrote in message news:<i604mu40llcht5g6lt7282navohnlait28@4ax.com>...
> [...]
> jeg vil gerne høre om gode/dårlige erfaringer med tiscalis news
> server, og jeg vil også gerne høre, om der er andet jeg burde vide

Jeg har været kunde på adsl hos tiscali i 2 år god og stabil leverance
og ingen tekniske problemer.

MEN:::::::::alt gik galt da vi flyttede firma og vi ville beholde dem
som leverandør. Flyttemeddelse sendt på fax blev væk hos dem. Ingen
reaktion fra deres side da de sendte svar til vores gamle mail som er
nedlagt. Timevis i telefonkøer, ubehagelige næsvise folk i supporten.
Klager til direktion o g på webbben uden svar - total tavshed. flere
kald til support i lange køer. osv osv -
Nu har vi ventet i 2 måneder stadig uden opkobling på plads.

VI GIVER OP OG GÅR TILBAGE til gamle TDC. Det er simpelhen forrygende
elendig kundesupport - stay away from TISSECALI

Søren Rasmussen