Stofanet/switch
Fra : Shaft

Dato : 19-08-02 19:43

Computer city har tilbud på en SMC 5 port 10/100 Mbit Switsh til 399 kr.

Så jeg tænkte på om det ville virke hvis man købte sådan en switch og sætte
sit stofa modem i + 2 andre computer om de så kan væare på samtig uden at
begge computer er tændt???

for nu skal min fars være tændt for at jeg kan være på nettet og det er lidt
noget lort....

Fra : Larz

Dato : 19-08-02 21:25

Shaft wrote:
> Så jeg tænkte på om det ville virke hvis man købte sådan en switch og sætte
> sit stofa modem i + 2 andre computer om de så kan væare på samtig uden at
> begge computer er tændt???

Begge skal være på men kun én tændt? :) heheh lol kunne lade være ;)

Seriøst hvis modem'et bliver stukket i røven af et netkort så kan du
godt.

--
-
Lars

Fra : Larz

Dato : 19-08-02 21:26

Larz wrote:
> Begge skal være på men kun én tændt? :) heheh lol kunne lade være ;)

kunne IKKE lade være skulle der ha' stået ;P

--
-

Fra : Shaft

Dato : 19-08-02 21:38

> Seriøst hvis modem'et bliver stukket i røven af et netkort så kan du
> godt.

Hvordan vil du sætter et netkort i en switch???
Eller hvad er det lige du mener???

Fra : Larz

Dato : 19-08-02 21:53

Shaft wrote:

> Hvordan vil du sætter et netkort i en switch???
> Eller hvad er det lige du mener???

Hvis lige nu går et ethernetkabel fra modemet til maskinen så kan du
godt.

--
-

Fra : Larz

Dato : 19-08-02 21:53

Larz wrote:

> Hvis lige nu går et ethernetkabel fra modemet til maskinen så kan du
> godt.

Hvis DER lige nu...osv - Damn jeg skal vist snart i seng :P

--
-

Fra : Peter Rathlev

Dato : 20-08-02 03:08

Larz skrev i news:muc89.7882$ww6.1158787@news010.worldonline.dk:

> Begge skal være på men kun én tændt? :) heheh lol kunne lade være ;)
>
> Seriøst hvis modem'et bliver stukket i røven af et netkort så kan du
> godt.

Er der ikke noget med at StofaNet's modems kun tillader en MAC-adresse? Så
skal modemet i hvert fald resettes hver gang man skal bruge den anden
computer. Eller også skal de begge have samme MAC-adresse.... på samme
LAN... *G*

/Peter Rathlev

--
------
"Det jeg skriver her er min egen og ikke min arbejdsgivers mening"

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-08-02 22:28

"Shaft" <danny@post4700.dk> wrote in

> [...]
> på samtig uden at begge computer er tændt???
>
> for nu skal min fars være tændt for at jeg kan være på nettet og

Spørg eventuelt i Stofanets interne grupper på news.stofa.dk - den du
leder efter hedder telia.stofanet eller noget i den stil. Søg efter
ordet stofa i listen over grupper. (Du skal være på news.stofanet.dk
ellers har du ikke adgang til gruppen) Der er masser derinde der har
stillet lignende spørgsmål.

Jeg har ikke selv Stofanet mere, og kan ikke lige huske detaljerne.

Flemming