Compaq vil ikke starte
Fra : A.k.

Dato : 19-08-02 19:22

En af mine kollegaer har en Compaq Atlon 700 mhz. som han har haft i et par
år, og den har altid kørt perfekt, da han så kom hjem efter 2 ugers ferie,
tændte pc'en og ville indlæse billeder fra sit digital kamera frøs maskinen
helt, og der var ikke andet at gøre end at slukke ved kontakten, da han så
ville tænde igen, kommer den ikke så langt i opstart så skærmen når at
tænde, før den fryser/låser, og vil ikke videre, vi prøvede så at resette
bios med jumperen, og så kunne den tændes, og kørte som den plejer, men
næste gang den skal tændes, skal bios resettes igen før den vil starte, og
det skal den hver gang, hvad er der galt, er det bios opgradering / defekt
bundkort, eller hvad, håber på lidt gode ideer.

A.K.

Fra : Klaus

Dato : 19-08-02 21:10

"A.k." <abk@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det skal den hver gang, hvad er der galt, er det bios opgradering / defekt
> bundkort, eller hvad, håber på lidt gode ideer.
Hvad med batteriet til BIOS? Prøv at skifte det ud.
Klaus

Fra : Don

Dato : 19-08-02 23:42

"Klaus" <hebs@besenet.dk> skrev i en meddelelse

> "A.k." <abk@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> par
> maskinen

> Hvad med batteriet til BIOS? Prøv at skifte det ud.
> Klaus

Jeg tror også, at det er batteriet der skal udskiftes. Det er det typiske
symptom at bios'en glemmer opsætningen.
Hvilken jumper resetter man bios'en med? (Hvilket nummer)
Mvh Don

Fra : A.k.

Dato : 20-08-02 10:40

> Hvilken jumper resetter man bios'en med? (Hvilket nummer)
> Mvh Don

På bundkortet er der kun en jumper der sidder lige ved siden af batteriet,
og der står i den ene ende "normal" og i den anden ende "clear"

Jeg prøver at sætte et andet batteri i og håber på det hjælper

Fra : A.k.

Dato : 20-08-02 12:43

> På bundkortet er der kun en jumper der sidder lige ved siden af batteriet,
> og der står i den ene ende "normal" og i den anden ende "clear"
>
> Jeg prøver at sætte et andet batteri i og håber på det hjælper

Det var ikke batteriet, der er monteret et nyt, og der er stadig samme
problemer, andre gode forslag, før der bliver indkøbt et nyt bundkort.