Debian/display
Fra : claus Christian Lars~

Dato : 19-08-02 17:28

Hvordan sætter man Display til variabel i debian?

Hilsen Claus

Fra : Peter Makholm

Dato : 19-08-02 18:40

claus Christian Larsen <tip@tophygiejne.dk> writes:

> Hvordan sætter man Display til variabel i debian?

Ganske lige som i alle andre Linux-distributioner og unixer:

$ export DISPLAY=":0"

Er der noget særligt sted hvor du mener at den fejlagtigt ikke er
sat. Jeg tror aldrig jeg sætter $DISPLAY selv, bortset fra når jeg vil
have vinduer op andre steder end på min lokale skærm.

(Ok, og i Xnest-vinduer men de er pseudo ikke-lokale)

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away

Fra : claus Christian Lars~

Dato : 19-08-02 17:51

Peter Makholm wrote:

> [...]
> have vinduer op andre steder end på min lokale skærm.
>
> (Ok, og i Xnest-vinduer men de er pseudo ikke-lokale)

nææ det skyldes at jeg vil prøve at installere applixware. Nu kommer jeg
i tanke om at jeg havde en hel del knas med at få den installeret på et
susesystem, noget med nogle forældede glib.

Så jeg skal måske snarere finde en howto til at installere applix på debian.

Hilsen Claus.