Deling af båndbredde ?
Fra : Peter

Dato : 19-08-02 15:29

Hej
Jeg sidder her med et lille problem, nogle gange, når der uploades /
downloades fra en computer er der næsten ikke båndbredde til at hente /
bringe noget fra den anden computer,
Hermed ved jeg godt det virker lidt som "først til mølle" princippet,
men............. kan jeg ikke på en måde dele de 2 således at jeg kan dele
ligemeget båndbredde (eller lign) til begge computere
Jeg er både intereseret i svar og løsninger såvel i software som i hardware
Kan en server klare det ? ................. eller ?

Mvh
Peter M.

Ps. vi har en 768 / 128 forbindelse

Fra : Peter

Dato : 19-08-02 15:32

sorry, da jeg lige fik sorteret i dato orden så jeg lige der var en præcis
magen til lige under min.
Men er der virkelig ikke andre løsninger ?

mvh
Peter

Fra : TheZub

Dato : 19-08-02 16:56

Hej

Det lyder umiddelbart til at du har en HUB der samler dit lokal netværk.

En hub, kan nemlig kun sende mellem to pc'er af gangen, og derfor kan det
virke langsomt mellem dine pc'er.

Og du gerne vil kunne sende mellem den og de to andre på samme tid med
nogenlunde hastighed, skal du ud og finde en Switch, der er 100% Full Duxpex
kompatibel, samt at dine netværkskort der sidder i dine maskiner, også skal
være det.

Full Duplex mode betyder at en pc er i stand til at sende og modtage data,
med fuld båndbredde på samme tid.

mvh Jacob

Fra : Peter Rathlev

Dato : 20-08-02 02:41

TheZub skrev i news:Nx889.7746$ww6.1105615@news010.worldonline.dk:
> "Peter" <lpm@it.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> [...]
> maskiner, også skal være det.
>
> Full Duplex mode betyder at en pc er i stand til at sende og modtage

Jeg har lige flyttet lidt rundt på din tekst så det er nemmere at se hvad
du svarer på. Gør det til en vane at sætte svaret under spørgsmålet.

En FDX switch vil ikke hjælpe, da internetforbindelsen kun er på 768kbps
download. En 10Mbit hub kan sagtens klare dette, også mellem/for mange
maskiner.

Der er ingen anden mulighed end noget god QoS/packet scheduling, ala Linux
tc eller lignende. Det er desværre besværligt at implementere, men det er
den pris man må betale.

/Peter Rathlev

--
------
"Det jeg skriver her er min egen og ikke min arbejdsgivers mening"

Fra : Peter

Dato : 25-08-02 09:08

1000 tak for hjælpen