oss
Fra : Ole Larsen

Dato : 19-08-02 15:03

For lang tid siden foreslog jeg at lave en faq/oss til gruppen. Omsider har
jeg vist fundet ud af hvordan og er begyndt.

http://home.tiscali.dk/muggler/index.html
har jeg lagt et langt fra færdigt _udkast_ til en OSS.

Bidrag, forslag, rettelser med mere modtages med kyshånd og klaphat

muggleratworldonlinepunktumdk

MVH

Ole Larsen

Fra : Martin

Dato : 21-08-02 15:42

> http://home.tiscali.dk/muggler/index.html
> har jeg lagt et langt fra færdigt _udkast_ til en OSS.
>
> Bidrag, forslag, rettelser med mere modtages med kyshånd og klaphat
>
> på

Hej Ole,

Hurra! Det er på høje tid nogen tager sig sammen og laver en FAQ for
akvariehobbyen på dansk.

Jeg selv vil meget gerne bidrage med artikler om dette eller hint, så
vi kan få en fin OSS op at køre.

Hvordan deler man sådan noget arbejde op? Jeg selv er helt oppe at
køre på en gal plante og roder både med vandtest, -styring og
plantegødning. Jeg arbejder på min egen PMDD-gødning og har læst en
masse om forskellige lyskilder (bygger aktuelt mit eget armatur). Jeg
kunne med andre ord godt tænke mig at skrive noget specifikt til de
særlinge som mig selv i hobbyen, som sætter plantelivet over
fiskelivet!

Men hvordan fordeler man arbejdet i sådan noget her ? (jeg har ikke
skrevet OSSer før).

Håber på et godt samarbejde.

Hej fra

Martin

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-08-02 18:05

Martin <akvaristen@bigfoot.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:f3179d7.0208210641.35f3b55d@posting.google.com...
> [...]
> fiskelivet!
>
> Men hvordan fordeler man arbejdet i sådan noget her ? (jeg har ikke

Hej Martin.

I mit oplæg lå det at det skulle være et samarbejde.
Selv havde jeg forestillet mig en 4-5 stk der gik sammen om at lave den,
men at alle kunne deltage med forslag, kritik og indlæg. Der er eks. en på
gruppen der ved meget om Riff Valley cichliderne og en om levendefødende
osvosv. Og at de 4-5 i fællesskab modererede.
Desuden synes jeg at indlæg der optages i en oss skulle være signerede. Se
evt. FINS faq.
Det praktiske har jeg fundet ud af - kontakt til styregruppen på usenet osv.

Desværrre er ideen måske ikke så god alligevel. Den sparsomme respons ( har
fået et par e.mails ud over din meddelse) kunne tyde på det.
Endvidere siger min erfaring mig, at få i det hele taget gider læse en oss
inden de drøner ind på scenen - tystyslige som jeg selv gjordetystys.

Så jeg er lidt lunken, men jeg nørkler da videre med sagen i det stille og
hører meget gerne yderligere.

Ole

Fra : ts

Dato : 22-08-02 21:03

måske du skulle overveje at rette linket, med mindre vi alle skal have
direkte adgang til din HD.

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : ts

Dato : 22-08-02 21:04

du har sat link til:

file:///C:/Programmer/Netscape/Communicator/Program/hjemmeside/oss.html

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-08-02 18:02

ts <NOSPAMblabla@stall.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ak3g3j$9v6$1@sunsite.dk...
> du har sat link til:
>
> file:///C:/Programmer/Netscape/Communicator/Program/hjemmeside/oss.html

> [...]

Takker, jeg roder noget med at forsøge at lave en site. Som du kan se, kan
jeg ikke få mit billede med.

Ole

Fra : Martin

Dato : 23-08-02 19:14

"ts" <NOSPAMblabla@stall.dk> wrote in message news:<ak3g3j$9v6$1@sunsite.dk>...
> du har sat link til:
>
> file:///C:/Programmer/Netscape/Communicator/Program/hjemmeside/oss.html
>

> Venligst,
> Thomas Schreiber
> -

Du vrøvler. Linket er ok. Det peger på http://home.tiscali.dk/muggler/index.html

Martin

Fra : ts

Dato : 23-08-02 19:26

det er rettet nu.... det var det ikke da jeg postede indlægget

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Martin

Dato : 24-08-02 21:25

"ts" <NOSPAMblabla@stall.dk> wrote in message news:<ak5ung$b9e$1@sunsite.dk>...
> det er rettet nu.... det var det ikke da jeg postede indlægget
>

> Venligst,
> Thomas Schreiber

MEN hvis vi lige kunne vende tilbage til selve sagen, tak, hvordan
skal vi så gribe det an, synes I?

Martin

Fra : ts

Dato : 24-08-02 22:21

To be honest, så er siden værdiløs. Der står i hvert fald ikke noget på
siden, som man ikke kan læse i næsten alle akvariebøger, eller finde efter 5
minutters søgning på google.

Men idéen er god nok...

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Ole Larsen

Dato : 25-08-02 00:22

"ts" <NOSPAMblabla@stall.dk> skrev i en meddelelse news:ak8tc1$im3$1@sunsite.dk...
> [...]
> siden, som man ikke kan læse i næsten alle akvariebøger, eller finde efter 5

Det er - som skrevet - et langt fra færdigt udkast med opfordring til deltagelse/bidrag/rettelser.
At ville værdivurdere på det grundlag forekommer mig obsolet. Og så er det på Dansk.

Ole

Fra : ts

Dato : 23-08-02 19:27

desuden snakker vi ikke om samme link... det er på
http://home.tiscali.dk/muggler/index.html ->
http://home.tiscali.dk/muggler/oss.html

det var ikke lavet korrekt da jeg postede

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-08-02 22:49

ts <NOSPAMblabla@stall.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ak5upi$bhm$1@sunsite.dk...
> [...]
>

> "Martin" <akvaristen@bigfoot.com> wrote in message

file:///C:/Programmer/Netscape/Communicator/Program/hjemmeside/oss.html

Det er rigtigt at det var forkert. Jeg har rodet lidt med at få det til at
virke og uploaded måske 10 *

Ole