Skannerspørgsmål/2
Fra : The Amazing Grace

Dato : 19-02-01 00:32

Hejsa,

jeg har prøvet at finde vej i skannerjunglen i den seneste tid.

Det er sgu ikke nemt.

Jeg vil gå efter en ganske billig flatbedskanner i første omgang, senere
en dedikeret filmskanner til mine dias. Mine spørgsmål i denne omgang
går kun på den billige flatbedskanner: (Skal kun bruges til OCR, fotos
til internet og stregtegninger...)

Spørgsmålene:

1a) Jeg kan ikke finde nogen sikker oplysning om, at USB-skannere duer
til OS/2?

1b) Der er også larmende tavshed om parallel-ports skannere?

2) SCSI-adaptere - Tekram har nogen fornuftige løsninger, men det er
svært at gennemskue, hvilke modeller der er understøttet af OS/2? Jeg
har især set på DC-310, som kan fås ganske billigt.

3) De billige SCSI-skannere (800-1500 kr) fra f.eks. Acer, Agfa og
Mustek synes ikke at være understøttet i CFM eller SANE?

4a) En prisklasse højere oppe ligger Epson Perfection 1200S med
medfølgende Adaptec AVA-2903B SCSI kort. CFM skriver at de _måske_
understøtter denne skanner - erfaringer?

4b) Er Adaptec AVA-2903B-kortet understøttet? På Adaptecs site bliver
man ledt i ring om oplysninger vedr. 2900-modelserien uden nogensinde at
få konkret oplysning om OS/2 understøttelse af denne model.

Puha - mange spørgsmål på én gang.

Jeg håber der er nogen der kan kaste lys over nogle af tingene!

Mads Hansen

--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........