Download Java 1.18
Fra : Knud Berggreen

Dato : 19-02-01 00:01

Nu har jeg jeg ved ikke hvor mange gange forsøgt at downloade Java 1.18 fra IBM
men hver gang jeg kommer op på ca. 3 KB så ryger forbindelsen. Jeg kører endda
på begge ISDN-kanaler og har forsøgt via to forskellige udbydere. Det virker
som om der er en time-out hos IBM, for så vidt jeg kan se ud af InJoy så er der
en meget stabil overførselshastighed.

Kan man downloade den java et andet sted?

/Knud

Fra : The Amazing Grace

Dato : 19-02-01 00:41

Knud Berggreen wrote:

> [...]
> en meget stabil overførselshastighed.
>
> Kan man downloade den java et andet sted?

Jeg har en Java 1.1.8 fra 31/8-2000 liggende og glo på en CD-R et eller
andet sted.

Den fungerer fint, bl.a. fungerer Amagerbankens demo med den (Er ikke
selv kunde hos Amagerbanken, så jeg har ikke prøvet deres system "for
alvor").

Hvis du er interesseret, vil jeg gerne sende en kopi til dig. Dog tror
jeg at der må være kommet nyere versioner end dén jeg ligger inde med.

Mads Hansen
--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........

Fra : Knud Berggreen

Dato : 19-02-01 21:34

In <3A905D9F.B07D551D@worldonline.dk>, on 02/19/2001
at 12:41 AM, The Amazing Grace <amaze@worldonline.dk> said:

>Jeg har en Java 1.1.8 fra 31/8-2000 liggende og glo på en CD-R et eller andet
>sted.

Er det den dato den er kreeret eller var det da du downloade den?

>Den fungerer fint, bl.a. fungerer Amagerbankens demo med den (Er ikke selv
>kunde hos Amagerbanken, så jeg har ikke prøvet deres system "for alvor").

Den kan man desværre ikke vurdere dette på. Demoen er kun for at vise hvilke
funktioner der er.

>Hvis du er interesseret, vil jeg gerne sende en kopi til dig. Dog tror jeg at
>der må være kommet nyere versioner end dén jeg ligger inde med.

Du må i hvert fald meget gerne holde den på stand-by.

/Knud

Fra : The Amazing Grace

Dato : 19-02-01 23:26

Knud Berggreen wrote:

> Er det den dato den er kreeret eller var det da du downloade den?

Jeg bruger den selv til hverdag, og det må være kreationsdatoen.

For klarhedens skyld får du lige et dump:

[C:\]java -fullversion
JAVA.EXE full version "JDK 1.1.8 IBM build o118-20000831 (JIT enabled:
javax V3.
5-IBMJDK1.1-20000831)"

> Du må i hvert fald meget gerne holde den på stand-by.

Det skal jeg nok.

Mads
--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........

Fra : peter volsted

Dato : 19-02-01 04:34

hi

> [...]
> en meget stabil overførselshastighed.
>
> Kan man downloade den java et andet sted?

ftp ncc.hursley.ibm.com
login: anonymous
pw: din emailadresse
cd pub/java/fixes/os2/11/118
dir:
-rw-r--r-- 1 1 27022 Nov 28 09:47 fixes.lst
-rw-r--r-- 1 1 7376651 Nov 23 12:34 os2jre.exe
-rw-r--r-- 1 1 2973 Oct 13 09:28 readme.txt
-rw-r--r-- 1 1 916539 Nov 23 12:35 rmi-iiop-toolkit.exe
-rw-r--r-- 1 1 7269675 Nov 23 12:35 runtime.exe
-rw-r--r-- 1 1 1766073 Nov 23 12:35 samples.exe
-rw-r--r-- 1 1 4216711 Nov 23 12:34 toolkit.exe

det er som du bemærker fixes. jeg ved ikke om de kan installeres uden
'førsteudgaven'
den har jeg til gengæld kun fundet via SoftwareChoice-sidens frie options.

hvis du DL'er via NS kan du, når du har startet en ftp-dl med Ctl-T fange dit
af serveren tildelte UID & PW, og så fra kommandolinie hente med ftp, der
almindeligvis kører en hel del hurtigere end NS-forbindelsen og langt mere
stabilt.

--
good luck

peter

Fra : Knud Berggreen

Dato : 19-02-01 21:27

In <3A909440.848A063F@image.dk>, on 02/19/2001
at 04:34 AM, peter volsted <pvolsted@image.dk> said:

Jeg fandt en side:
http://www-106.ibm.com/developerworks/java/jdk/Jre118request.html

den peger på et link:
ftp://ftp.hursley.ibm.com/pub/java/os2/isv/os2jre.exe

Er det en update eller er det den rigtige?

Den er på 7370825 og er dateret 16/12-99

/Knud

Fra : peter volsted

Dato : 19-02-01 23:26

hi

> [...]
>
> den peger på et link:
> ftp://ftp.hursley.ibm.com/pub/java/os2/isv/os2jre.exe
>
> Er det en update eller er det den rigtige?
Det er en: "Runtime for redistribution by developer"
såvidt jeg forstår IBM-teknoslovakisk er det en runtime der tilpasses et
javaprogram, du har skrevet og leverer til nogen.
stand-alone runtime'n plejer at være et par MB større.
går du til:
   http://www-106.ibm.com/developerworks/java
finder du link til SoftwareChoice-sidens free options version af 1.18

--
good luck

peter