Skærme
Fijala 3554
Ny kvalitets 17" skærm Hvilken ???
Fra : Martin

Dato : 18-08-02 19:30

Hej
Jeg har fundet ud af at jeg ikke har plads til en 19" skærm på mit
skrivebord, så jeg må finde mig en god 17" istedet.
Jeg vil gerne have en fladskærm og en gerne trinetron skærm.
Umidelbart er der tre skærme jeg har fundet intresandte:
LG Flatron 795FT Plus
Samsung SyncMaster 757NF
Sony MultiScan CPD-G220

Jeg svinge mest imellem Flatron 795FT Plus og SyncMaster 757NF, da de er
500-600,- billigere, og har de samme egenskaber (opløsning/Hz), som
MultiScan CPD-G220.
Jeg hælder mest til SyncMaster 757NF, da jeg har hørt meget godt om
storebroder SyncMaster 959NF, men jeg har ikke regtig hørt noget om
SyncMaster 757NF, så hvis nogen der kender den, så vil jeg gerne høre om den
kan anbefales eller ikke?

Flatron 795FT Plus er også intresandt da jeg har hørt, at den skulle have et
billedrør der er en mellem ting imellem trinetron og almindelig billedrør,
så man slipper for de to vandrette linier på skærmen, og man får trinetron
skærmens klarhed og skarphed, kan det passe?
Og er der ellers nogen der kende Flatron 795FT Plus skærmen, og kan anbefale
den eller ikke?

Og hvis jeg bør tage andre skærme i betragtning, så sig endelig til.

Hilsen Martin

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-02 21:34

Martin wrote:

> [...]
> skærmens klarhed og skarphed, kan det passe?
> Og er der ellers nogen der kende Flatron 795FT Plus skærmen, og kan anbefale

Jeg har en 795FT plus, og har brugt den de sidste 3 år.
Billedet er ikke så godt som det kunne være.
Min har, eller har med tiden udviklet "skygger".
Når jeg scroller f.eks. en webside op over skærmen, så kan jeg tydeligt
se, at visse områder af skærmen er mørkere end andre.
Det kunne måske være blevet ordnet på garantien, men jeg valgte at
beholde den, for min anden skærm var blevet alt for utydelig at se på,
og jeg ville ikke til at undvære min pc eller bruge den gamle skærm igen.
Den kan ikke anbefales.

Min næste skærm bliver en Samsung.
Jeg har set en tilsvarende 17" Samsung hos en kammerat, og den har et
meget skarpere billede (og ingen "skygger").

Fra : NJK

Dato : 28-10-02 22:36

http://www.kandu.dk/

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 18-08-02 22:49

Martin wrote:
> [...]
> Jeg vil gerne have en fladskærm og en gerne trinetron skærm.
> Umidelbart er der tre skærme jeg har fundet intresandte:

Vi har nogle G220 på arbejde og de er lækre. Selv i 1600*1200 klarer de
sig OK.

Mvh

Bruno

Fra : Nuxx

Dato : 27-08-02 13:46

Du skal helt klart købe en Samsung... har selv en 757NF den er suveræn.

Mvh.

Mads

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-08-02 18:05

"Nuxx" <mads@gmx.co.uk> skrev i en meddelelse
> Du skal helt klart købe en Samsung... har selv en 757NF den er suveræn.

Hvorfor ikke en 757DFX ? Ifølge edbpriser.dk har den kun 0.2dpi iforhold til
NF'erens .025dpi...
Og den er billigere..
Er det ikke en bedre skærm?

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 27-08-02 19:17

"Anders Houmark" <alfaman@mobFJERNDETTEilixnet.dk> wrote in message

> Hvorfor ikke en 757DFX ? Ifølge edbpriser.dk har den kun 0.2dpi iforhold
til
> NF'erens .025dpi...
> Og den er billigere..
> Er det ikke en bedre skærm?

Så vidt jeg ved er NF skærme (Natural Flat) med helt flade billedrør,
hvorimod DF skærme (Dynamic Flat) buer en anelse, hvilket er søgt
kompenseret for v.h.a. software og elektronik. Dette skal så give indtrykket
af et fladt billede. NF modellerne er altså ægte "-tron" skærme, hvilket vel
er den gældende teknologi til CRT skærme!?

Om forskellen i dpi alene gør DFX til en bedre skærm tvivler jeg på.

M.v.h.