Pornoens ctr reklamens kunst
Der er milliarder i dise to kunstarter,
Men der er ikke stor respekt om dem, blandt socialister.
Tåbelige aversioner mod "ussel mammon" fordrejer folks hoveder, så de ikke
indser tingenes realiteter.
Reklamefilm handler ikke kun om at sælge et bestemt produkt. De handler om
at skabe generel motivation til forbrug, så rotteræset fungerer og folk ikke
bliver oprørske mod systemet.
De bedste kreative hjerner kanaliseres ind i konstant fornyelse af
humoristiske TV-reklame-spots - ikke kun prisen for at få 7 sekunder sendt
er enorm, også at få knald-perlen produceret kan koste mange millioner.
Spillefilm har ofte product placement og anden krypto-reklame , ved siden af
det formelle kunstneriske budskab. Men det er kun snobber der tror på at
dogme- og lignende film er finere. Reklamefilm man ikke har set før,
koncentrerer folk sig mere om, og teknik til at undgå reklame ved optagelse
til senere kik, er ikke slået an.
At folk skulle gå særlig meget på toilettet, når der er reklamer, er en
myte. Det er jo stor og god kunst, i mange tilfælde.
Helt anderledes er det med den pornografiske filmkunst. Den sælger sig selv,
fordi målgruppen holdes i konstant sult, ved at det kun må vises sjældent på
TV.
Det er ikke svært at lave et salgbart pornoprodukt - man skal bare have
nogle smukke piger og en nogenlunde kompetent fotograf.
Der sker fornyelse, men det virker som om man holder porno tilbage, og den
må ikke blive for populær og god. Stik modsat reklame (og spillefilm) der er
i hård konkurrense om seertal (og priser)
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46
2200 København N
Tel: 3586 1000
Fax: 001 815 364 4235
http://www.glistrup.com