e.c 1150
Fra : John Nielsen

Dato : 17-08-02 22:55

Jeg har opbygget en menu i en table. Med css har jeg fået <td> til at ligene
en knap.

For at få hele indholdet i <td> Klikbart </td> har jeg lave det om til

Nu er hele <td> klikbar</td>. MEN kosmetisk virker det ikke
tilfredsstillende i browseren (IE5)

Er der en anden metode der er bedre til at gøre link i <td></td> så brede at
de fylder hele <td></td> ud.

Lidt kringlet fortalt, men jeg håber i kan se problemet.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-08-02 23:40

On Sat, 17 Aug 2002 23:55:04 +0200, "John Nielsen"
<linddahl@hotmailslet.com> wrote:

> [...]
>
>For at få hele indholdet i <td> Klikbart </td> har jeg lave det om til
>
>Nu er hele <td> klikbar</td>. MEN kosmetisk virker det ikke

- og det er heller ikke gyldig HTML, da <a ...> er et inline element,
mens <td> er et block element, og inline elementer må ikke indeholde
blokelementer.

Knud Gert Ellentoft har på sin glimrende side en JavaScript-løsning:

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : John Nielsen

Dato : 18-08-02 20:38

Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> wrote in message

> - og det er heller ikke gyldig HTML, da <a ...> er et inline element,
> mens <td> er et block element, og inline elementer må ikke indeholde
> blokelementer.

Jeg retter tilbage, Det var en grim løsning.

style="width: 100%;" i <a> er nu min ven. Den gør linket bredere en teksten,
inden for rammerne af <td></td>

Tak for hjælpen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-08-02 20:58

Sun, 18 Aug 2002 21:38:01 +0200, skrev "John Nielsen"
<linddahl@hotmailslet.com>:

>style="width: 100%;" i <a> er nu min ven. Den gør linket bredere en teksten,
>inden for rammerne af <td></td>

style="width: 100%;" skal være med display: block, det andet er
ugyldig html og vil kun virke i IE (hvilket er en fejl i IE).

style="width: 100%; display: block"

Fra : kajo

Dato : 18-08-02 00:34

John Nielsen <linddahl@hotmailslet.com> skrev i
> Jeg har opbygget en menu i en table. Med css har jeg fået <td> til at
ligene
> en knap.

SNIP

Prøv at se på dette link, jeg tror det er det du søger:
http://home.worldonline.dk/privat09/sider/menu.html
og du kan selvfølgelig selv vælge dine baggrundsfarver eller bruge billeder
som baggrund.

Mvh Kajo