Skærme
Fijala 3554
Summen fra skærm
Fra : JN

Dato : 17-08-02 14:31

Jeg oplever en sær summen fra min 17" MAG 0.25DP TA-786.

1) Hvad kan det være

2) Jeg har købt den hos BJ Trading,
http://www.bjtrading.dk/dk/info.asp?varenr=2012-25 , hvad betyder det at der
er "PickUp Service" service?

- håber på svar.

Jakob Nielsen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-08-02 18:26

"JN" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg oplever en sær summen fra min 17" MAG 0.25DP TA-786.

> [...]
Der er tale om et fænomen, der hedder overslag på en spole i monitoren.
Det skyldes, at kobbertråden, som spolen består af ikke har været helt godt
nok lakeret/isoleret.
Det kan få den til at vibrere i takt med den frekvens, strømmen sendes
igennem spolen med.
Fænomenet er irriterende, men relativt harmløst.

Løsningen er ret simpel!.
Man lakerer/sprøjter rigeligt af Plastic70 (en lak på spraydåse) på den
pågældende spole.
Lader den tørre og voila - den holder kæft!

Det bør du dog overlade til MAG-teknikeren, når der nu er Pick-up service på
skærmen.
Det skulle betyde, at skærmen afhentes og bringes fra og til din bopæl.
Hvis det da ikke bare er et fragtbrev til Postdanmark.!

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger