Puf, hvor kan man finde.....?
Fra : Sander

Dato : 16-08-02 23:32

Hej allesammen !

Er der nogen herinde, som kan skaffe teksten til sangen, gerne både på dansk
og engelsk.
Jeg kan ikke huske hele teksten og vores søn, vil meget gerne lære den.

På forhånd tak !

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Camilla Larsen

Dato : 17-08-02 00:56

Sjovt nok er det også den sang jeg leder efter

Så er der en af jer der ligger inde med sangen
Puff( en sang om en dreng og hans fantasidrage)
vil jeg blive rigtig glad.

jeg lærte sangen på daghøjskole men har mistet "sanghæftet"

Camilla
--
Camilla

Fra : John Sahl

Dato : 17-08-02 07:17

Camilla Larsen <pepperNOSPAM1@albertsen.org> wrote:
> Så er der en af jer der ligger inde med sangen
> Puff( en sang om en dreng og hans fantasidrage)
> vil jeg blive rigtig glad.
>
> jeg lærte sangen på daghøjskole men har mistet "sanghæftet"

http://www.google.com er jeres ven når i skal søge efter ting.

Her er teksten, godt nok på engelsk, håber det var den i manglede.
http://mudhole.spodnet.uk.com/~bean/puff/puff_lyrics.html

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
http://www.MandeZonen.dk når du er træt af

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 17-08-02 07:14

Hej

Sander wrote:
> Er der nogen herinde, som kan skaffe teksten til sangen, gerne både på dansk
> og engelsk.
> Jeg kan ikke huske hele teksten og vores søn, vil meget gerne lære den.

Sangen stammer fra Disney- filmen " Peter og dragen Elliot" på engelsk
"Pete´s dragon". Jeg mener at det letteste må være at låne filmen, evt
på biblioteket eller hos nogen I kender. Ellers kan I jo søge rundt på
nettet og måske finde det der.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Morten Thor

Dato : 17-08-02 08:21

Det er ikke helt korrekt. Peters drage hedder Elliot.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 17-08-02 08:48

Hej Morten

Morten Thor wrote:
> Det er ikke helt korrekt. Peters drage hedder Elliot.

Øh, var det ikke det jeg skrev.

Fra : Søren Saxtorph

Dato : 20-08-02 21:36

Hvad Morten nok helt korrekt mente var, at sangen:
"Puf, the magic dragon" (som jeg går ud fra er den eftersøgte sang)
ikke er fra Disney filmen: Peter og dragen Elliott. Jeg har set filmen så
sent som i dag,
og ligger inde med den engelske udgave af filmmusikken på LP!!!
(min datter på 4 er for tiden skør med Elliott

Hilsen fra Carina

Fra : Tine Andersen

Dato : 17-08-02 14:01

> [...]
> "Pete´s dragon". Jeg mener at det letteste må være at låne filmen, evt
> på biblioteket eller hos nogen I kender. Ellers kan I jo søge rundt på

"Stammer fra" er nok så meget sagt. Jeg lærte den i børnehave for 40 år
siden i USA.

Peter, Paul and Mary indspillede den i 60'erne

Tine Andersne

Fra : Bess

Dato : 17-08-02 08:02

"Sander" <Sander@tjekmig.dk> wrote in message
> [...]
dansk
> og engelsk.
> Jeg kan ikke huske hele teksten og vores søn, vil meget gerne lære den.

Puff hvor kan man finde drager som dig?
Du ligger på en klippeø
og venter kun på mig.
Du ka' li' at lege, du var min ven,
men kære Puff, vi kommer aldrig
til at leg' igen.

Puff, da jeg var lille, red jeg på dig,
jeg sad på halen stor og bred,
du svømmede med mig.
Alle sænker flaget, hilser på dig.
Vi fandt en skat med sølv og guld
- og delte du og jeg.

Puff, vi sad på stranden, solen gik ned,
en havskildpadde gemmer sine
æg et hem'ligt sted.
Tropevindens susen, natten bli'r sort,
vi føler begge to, vi sidder
nær ved lykkens port.

Puff, på vores rejse så vi et slot
hvor prinser og prinsesser boede.
Nej, hvor var det flot.
Kongen og hans dronning ga' mig en ring,
men ringen var en tryllering.
Nu er den ingenting.

Puff, du er alene. Alt er forbi,
for drager lever tusind år.
Hvor er min fantasi?
Du kan li' at lege, du var min ven,
men kære Puff, jeg bli'r jo aldrig
som et barn igen.
----
Og husk så at sidste linje synges "e g g fis g"

vh
Bess

Fra : Bess

Dato : 17-08-02 10:17

"Bess" <bess@noemail.dk> wrote in message news:ajksd3$rkp$1@sunsite.dk...

> Og husk så at sidste linje synges "e g g fis g"

OK - det er måske ikke rigtigt alligevel. I alle de noder jeg har til denne
sang er sidste linje angivet som jeg har skrevet, men da jeg forsøgte at
finde melodien på nettet var _alle_ melodier med "e g fis a g" sådan som den
også synges af de fleste.

Jeg fandt desuden originalversionen med "Peter, Paul and Mary" og her kan
jeg høre at de ikke synger sådan som i mine noder, så hvorfor det er ændret
i de noder jeg har ved jeg ikke.

En rigtig sød side hvor man kan synge med
http://www.smile-a-day.com/puff.shtml

mvh
Bess

Fra : Sander

Dato : 17-08-02 09:42

"Sander" <Sander@tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dansk
> og engelsk.
> Jeg kan ikke huske hele teksten og vores søn, vil meget gerne lære den.

Mange tak til John og Bess : )

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Martin Harregaard

Dato : 18-08-02 13:53

[...]

en havskildpadde gemmer sine æg et hemmeligt sted
Tropevinden suser, natten bliver sort
vi føler begge to vi sidder nær ved lykkens port

Puff på vores rejse så vi et slot
hvor prinser og prinsesser boede
Nej hvor var det flot
Kongen og hans dronning gav mig en ring
[...]

Martin

Fra : spt73

Dato : 11-10-02 14:17

"Sander" skrev d. 16-08-02 23:32 dette indlæg :
> [...]
dansk
> og engelsk.
> Jeg kan ikke huske hele teksten og vores søn, vil meget gerne lære

MVH.Tjek.Mig.Dk.

Her er Puff På Dansk jeg kan muligvis skaffe den på engelsk.

Puff 1.Vers

G BM C G
Puff, Hvor kan man finde drager som dig
C G Em
Du Ligger På En Klippe ø
> A7 D7
Og Venter Kun På Dig
G BM G
Du Kan Li at Lege, Du Var Min Ven
C G EM A7 D7 G
Men Kære Puff, Vi Kommer Aldrig Til At Lege Igen.

2.Vers

Puff, Da Jeg Var Lille, Red Jeg På Dig,

Jeg Sad På Halen, Stor Og Bred,

du Svømmede Med Mig.

Alle Sænker Flaget, Hilser På Dig.

Vi Fandt En Skat Med Sølv Og Guld - Og Delte, Du Og Jeg.

3.Vers

Puff Vi Sad På Stranden, Solen Gik Ned,

Og Havskildpadder Gemmer Sine

Æg Et Hemligt Sted.

Troppevindens Sussen, Natten Bliver Sort,

Vi Føler Begge To, Vi Sidder Nær Ved Lykkens Port.

4.Vers

Puff, På Vores Rejse Så Vi Et Slot,

Hvor Prinser Og Prinsesser Boede.

Nej, Hvor Var Det Flot.

Kongen Og Hans Dronning Gav Mig En Ring,

Men Ringen Var En Tryllering.Nu Er Den Ingenting.

5.Vers.

Puff Du Er Alene.Alt Er Forbi.

For Drager Lever Tusind År.

Hvor Er Min Fantasi.

Du Kan Li At Lege, Du Var Min Ven,

Men Kære Puff,

Jeg Bliver Jo Aldrig Som Et Barn Igen.

Med Venlig Hilsen Wilfried Bartman

http://www.kandu.dk/

Fra : Sander

Dato : 11-10-02 16:19

"spt73" <spt73.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Her er Puff På Dansk jeg kan muligvis skaffe den på engelsk.

> Med Venlig Hilsen Wilfried Bartman

Tak for sangen. Jeg har fået og gemt den nu, både på dansk og engelsk.

Mvh. www.tjekmig.dk