WYSIWYG EDITOR HLP :!!:
Fra : Docks

Dato : 16-08-02 13:01

Jeg leder efter en WYSIWYG editor eller en der kan hjælpe med at
lave en....

Jeg har fundet mange source koder på nettet, men de indeholder
hver især noget af det jeg er efter. Jeg vil have alle tingene
samlet i én.

1. Man skal kunne lave txt fed, italic osv som i word.

2 Man skal kunne oprette redigere tabeller

3. Man skal kunne indsætte billeder (evt. uploades billederne for
sig og dernæst kan man vælge at indsætte blandt de uploadede)

4. Gemme til en database

5. Slette/redigere/oprette

Anyone out there that can hlp me ??? :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 16-08-02 22:06

Docks wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg leder efter en WYSIWYG editor

Værsågod:
http://www.html.dk/artikler/00030/

Mvh
Jonas

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 17-08-02 09:21

> Jeg leder efter en WYSIWYG editor eller en der kan hjælpe med at
> lave en....

Den slags hører mest hjemme i clientside-gruppen, men alligevel:

Den letteste vej at gå er at satse på IE5.5+ og følge instrukserne på

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/dht
ml.asp

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/editing/t
utorials/html_editor.asp

Jeg har lavet en mini-editor som usercontrol til asp.net ud fra ovenstående:

http://www.kensho.dk/editor.zip

Satser du lidt bredere kan du finde inspiration på:

http://www.bris.ac.uk/ISC/cms/ttw.html

Kim
--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·