Speedometeret driller
Fra : Madsen

Dato : 16-08-02 10:27

Hej

Speedometeret på min 5 år gamle Pesjø Speedake driller.
Nålen sidder nærmest fast og flytter sig stort set kun
hvis jeg banker på glasset. Kilometertælleren kører dog
fint og jeg har tjekket både kabel og det lille drev nede
på siden af forhjulet. Begge dele er næsten nye og fejler
ikke noget.

Kan det være fugt / rust i speedometeret ? Der er ikke
dug på indersiden af glasset.

Nogen forslag til hvad jeg kan gøre ? Skal speedometeret
skiftes ud og hvad vil sådan et evt. koste ?

Gode råd modtages med tak

mvh Madsen

Fra : Brian/Hekto

Dato : 16-08-02 11:19

In article <s0hplu0a133e009hbkrvdlmp4lo8cvscvp@4ax.com> of Fri, 16 Aug
2002 11:26:49 +0200, posted from madsen@portalen.no, Madsen says...

> [...]
> dug på indersiden af glasset.
>
> Nogen forslag til hvad jeg kan gøre ? Skal speedometeret
> skiftes ud og hvad vil sådan et evt. koste ?

Måske bliver det nødvendigt at skifte det ... men:

Du kan afmontere det, og skille det helt ad. Det kan sagtens lade sig
gøre; men man skal være forsigtig.
Skil det ad og se om der er noget i klemme!
--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - RD350 YPVS(Solgt!) - Peugeot SF100(Kan købes/byttes)
- 350-600cc købes!