Jeg er ved at blive vanvittig :-)
Fra : PS

Dato : 16-08-02 02:20

Jeg vil gerne spørge om nogen kender en løsning ¨på dette problem, som jeg
ofte møder og som er ved at gøre mig vanvittig.

Jeg har en tekst, som jeg har kopieret fra en hjemmeside ved at markere den
og kopiere den over i Word. (Office 97)

Nå, men nu vil jeg gerne formattere teksten så den har lige margener. Jeg
markerer det hele og det formatteres fint, undtagen den sidste linie, som
har 3 ord spredt udover en lang linie. Det ser som bekendt forfærdeligt ud.

Jeg prøver at markere sidste linie så jeg kan formattere den (og kun den)
til venstrestilling, men så formatterer Word hele afsnittet til
venstrestilling.

Dette fænomen forekommer ofte når jeg har kopieret tekst fra en webside, og
jeg kan ikke løse problemet.

Er der nogen der kan ?

Mh,

Peter

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 16-08-02 09:16

PS <affald62@hotmail.com> wrote:
> [...]
> margener. Jeg markerer det hele og det formatteres fint, undtagen
> den sidste linie, som har 3 ord spredt udover en lang linie. Det

Hej Peter

Prøv at stille markøren allersidst i den sidste linie og slet (via
Delete) evt. bløde linieskift. Ellers kan du løse problemet med at
indsætte et hårdt linieskift (bare Enter) som afslutning på teksten.

(Prøv dette lille eksempel. Formater et tomt afsnit med lige
margener. Skriv nu et par ord på denne linie. Som du du kan se er de
"venstrestillede". Prøv nu at trykke Shift+Enter og se, hvad der så
sker. Prøv så bare med Enter i stedet for Shift+Enter).
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : PS

Dato : 16-08-02 10:04

Kære Mikkel;

Jeg fristes til at sige at du er genial, selv om jeg godt ved at det er
peanuts for sådan en som dig. TAK ! Det virkede. Jeg gemmer din adresse til
en anden gang, at du ved det !

Mh,

Peter Strömgren

Fra : Børgesen

Dato : 19-08-02 13:39

"Mikkel Bundgaard" <mikkelbu@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

For at undgå lignende problemer, plejer jeg selv først at kopiere teksten
ind i en Notesblok. Det fjerner nemlig helt automatisk al formatering,
billeder, specielle afsnit m.v.

Fra Notesblok kopierer jeg så igen teksten over i Word. Nu er teksten helt
fri for formateringstegn, og jeg kan selv gøre med den, hvad jeg vil.

Børgesen

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-08-02 14:07

"Børgesen" <news@klog.dk> skrev:

> [...]

>Fra Notesblok kopierer jeg så igen teksten over i Word. Nu er teksten helt
>fri for formateringstegn, og jeg kan selv gøre med den, hvad jeg vil.

Så ville det godtnok være enklere at blive i word og vælge Rediger |
Indsæt speciel ... | Ikke-formateret tekst.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : pre

Dato : 16-08-02 18:55

Gør det til en fast regel at formateringstegnene vises på skærmen, det
er en god støtte og til manipulering af fremmede tekster en absolut
nødvendighed.

Den aktuelle situation kan skyldes at det seneste afsnit afsluttes på en
unormal måde (set fra Word), der burde ikke være et linieskift der.

Sæt en tilfældig tekst i Word og eksperimentér for at se logikken

© pre 2002