Poor Man's Dupla Drops (pmdd)
Fra : Martin

Dato : 15-08-02 23:42

Jeg har erfaret, at flere her i landet allerede har gjort spændende
forsøg med fremstilling af PMDD.

(Bliv evt. inspireret her:
http://www.thekrib.com/Plants/Fertilizer/sears-conlin.html)

Jeg har personligt stor tillid til et produkt som MasterGrow til at
dække mine planters behov, men jeg synes ærligt talt dråberne er for
dyrt købte. Derfor min egen interesse i at fremstille PMDD.

I mine bestræbelser på at skrabe alle de nødvendige ingredienser
sammen er jeg stødt på følgende problem:

Hvor køber man (her i Danmark) det altafgørende spor-stof-mix ? De
øvrige ingredienser kan jeg selv fremskaffe. Ud over at have den
rigtige sammensætning, skal mixet, som jeg har forstået det, have den
særlige egenskab, at det er behandlet på en måde (engelsk:
'chelation') som gør at det ikke indgår uheldige forbindelser med
andre stoffer i vandet.

Jeg har været i forbindelse med det Canadiske firma Homegrown
Hydroponics, som fortæller mig, at det med billigste Canada
Air-forsendelse vil koste godt 20 CAD bare i fragtomkostninger at
sende en lille pakke trace mix til Danmark, og at det i så fald vil
være 3 måneder under vejs på pakæsel. Air mail tør jeg slet ikke
spørge efter.

Kender nogen et dansk-distribueret produkt?

Tak fra

Martin