Fiskedød
Fra : Alex Sørensen, drage~

Dato : 15-08-02 23:48

Hvorfor dør mine Kilepletbarber?. Jeg startede med 10 stk. for ca. 3 uger
siden. Nu er de 4 af dem døde, inden for få dage. Desuden går der Røg
Wagtail Sværddrager samt Sort Tetra sammen med dem. Der er ikke umiddelbart
tegn på sygdom. Eller også er det bare mig der ikke hved hvad jeg skal kikke
efter. Vandet bliver renset jævnligt, temp. ligger på 25 grader, de skulle
ikke mangle foder. Hvad gør jeg forkert?

--
Alex Sørensen
alex@dragebix.dk

Fra : Martin

Dato : 16-08-02 21:32

> Hvorfor dør mine Kilepletbarber?.

Lad mig med det samme sige at jeg ikke ekspert i RASBORA HETEROMORPHA,
men jeg har fundet følgende oplysninger på nettet, om de forhold,
fisken trives bedst under:

* Blødt vand (dansk postevand er ekstremt hårdt mange steder i landet
og er som sådan i virkeligheden ikke meget velegnet til tropefisk...)

* Temperatur på omkring 23-26 grader

* Surt vand (PH 6.0-6.5) Vandet i min hjemkommune har til
sammenligning PH på omkring 7.7

* Akvariets udformning: Foretrækker områder i akvariet med tæt
beplantning, som den kan skjule sig i og så et stort frit område til
'frisvømning'

Måske trives fisken dårligt i vores hårde vandværksvand?

Eller måske er den sartere overfor en evt. eksisterende ubalance i dit
akvarium som f.eks. for høj koncentration af nitrit?

Eller måske bliver de stresset til døde af de andre fisk?

Held og lykke med diagnosticeringen! (søg selv videre på Google med
'RASBORA HETEROMORPHA' eller 'Harlequin Rasbora')

Hej fra

Martin