dns + dhcp ti lille netværk
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 15-08-02 13:10

Jeg har en debian stable box, som er gateway for et lille lokalnet. Jeg
har brug for dhcp + dns, gerne den samme daemon. Det skal fungere på den
måde at computere, som får ip over dhcp, automatisk bliver tilføjet til
den lokale dns. Det drejer sig kun om 4-8 computere, så jeg synes at bind
+ dhcp er overkill. Hvad kan anbefales?

hilsen Esben

Fra : Martin Dalum

Dato : 15-08-02 13:29

"Esben Skov Pedersen" <hr_skov@yahoo.com> writes:

> [...]
> måde at computere, som får ip over dhcp, automatisk bliver tilføjet til
> den lokale dns. Det drejer sig kun om 4-8 computere, så jeg synes at bind

Jeg bruger dhcpd og djbdns på mit hjemmenetværk.. Det kører fint og
personligt synes jeg ikke at det er overkill.. Derimod synes jeg at
bind ville være spild af ressourcer... Både teknisk og menneskeligt

Der er en debianpakke til djbdns her:

ftp://ftp.innominate.org/pub/pape/Debian

--
Venlig hilsen / Regards from,
Martin Dalum

Fra : Kent Friis

Dato : 15-08-02 16:44

Den Thu, 15 Aug 2002 14:09:36 +0200 skrev Esben Skov Pedersen:
> [...]
>måde at computere, som får ip over dhcp, automatisk bliver tilføjet til
>den lokale dns. Det drejer sig kun om 4-8 computere, så jeg synes at bind

Åh hold da op, jeg kører bind til en computer (tre, hvis jeg tænder de
to maskiner jeg aldrig bruger).

Mvh
Kent
--